Ruszanie strzałkami w ursinie

0

Chciałbym żeby 'Sans' poruszał się zamiast w a s d, strzałkami; to jest mój kod

def update():
    if held_keys['a']:
        sans.x -= 1 * 0.1
    if held_keys['d']:
        sans.x += 1 * 0.1
    if held_keys['s']:
        sans.y -= 1 * 0.1
    if held_keys['w']:
        sans.y += 1 * 0.1
0
from ursina import *

app = Ursina()

sans_texture = load_texture(r'assets\Gladiator.jpg')
sans = Entity(model='quad', texture=sans_texture)
ok = Entity(model='quad', color=color.red, scale=(1, 4), position=(5, 4))

def update():
    if held_keys['a']:
        ok.x -= 1 * 0.1
    if held_keys['d']:
        ok.x += 1 * 0.1
    if held_keys['s']:
        ok.y -= 1 * 0.1
    if held_keys['w']:
        ok.y += 1 * 0.1


app.run()

Ciekawe jest to, że w IDE działa to tylko w trybie Debug.

0

Okazuje się, przynajmniej u mnie w PyCharm , że obsługa klawiszy działa tylko w trybie Debug.
Ale wystarczy zmienić parametry uruchomieniowe i będzie dobrze.
Trzeba odznaczyć wskazaną opcję.

Opcje.png

Startując program z linii komend jest zawsze OK.

0

@Robert Karpiński: To też jest przydatne, ale jeszcze co mam wpisać zamiast 'w' żeby była strzałka

1
def update():
    if held_keys['left arrow']:
        ok.x -= 1 * 0.1
    if held_keys['right arrow']:
        ok.x += 1 * 0.1
    if held_keys['down arrow']:
        ok.y -= 1 * 0.1
    if held_keys['up arrow']:
        ok.y += 1 * 0.1

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1