Jakiś porosty i intuicyjny sposób na rysowanie łuków w Pythonie?

Odpowiedz Nowy wątek
2017-04-02 19:27
0

Witam. Pracuję nad programem który ma mieć podobną funkcjonalność jak kamera cofania w samochodach BMW https://www.youtube.com/watch?v=2WTsFIX05w8. Na obecnym etapie wykorzystałem bibliotekę pygame a konkretnie jej metodę pygame.draw.arc(). Co prawda udało mi się narysować łuki o parametrach jakie będą potrzebne (załącznik), ale sterowanie parametrami tych łuków jest piekielnie nie intuicyjne, W ten sposób narysowałem łuki z załącznika

size = [500, 500]
screen = pygame.display.set_mode(size)
.
.
.
y=-1500
    while y<=200:
      pygame.draw.arc(screen, BLUE,[-200 ,y,400, 1000-2*y], 0, 1.6, 1)

      y=y+100

Udało mi się ograniczyć ustalanie parametrów łuku zmienną y, przyjmuje ona wartości od -1500 ("prosty odcinek") do 200. Niestety przez takie rozwiązanie "kąt łuku) nie zmienia się proporcjonalnie do wartość zmiennej y. Niby można pomyśleć i jakoś to poprawić np. przez dodatkową funkcję przyjmującą wartości np od 0 do 100 i rysującą odpowiedni łuk uwzględniając tą nieproporcjonalność, ale może jednak lepiej rozejrzeć się za inną metodą rysowania takich łuków.
Możecie polecić jakąś inną bibliotekę która będzie odpowiednia do tego zadania?

Pozostało 580 znaków

2017-04-02 21:10
1

Poczytaj o krzywych Beziera.


Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0