Uzyskanie ścieżki jako relatywnej do working dir.

0

Witajcie,

Przy eksporcie z Blendera dostaję ścieżkę obrazu jako coś w stylu //katalog1/katalog2/obraz.png. Nie jestem pewien (chyba nie jest napisane w manualu, albo nie widzę. https://www.blender.org/api/blender_python_api_2_77_1/bpy.types.Image.html#bpy.types.Image) czy zawsze tak jest i jak jest na Windowsie. Chodzi mi o to, żeby uzyskać ścieżkę w takim formacie w jakim podaje się ją do cd. Mam obawy, że taka ścieżka zaczynająca się od / na Linuxie zostanie potraktowana jako relatywna do /, a nie do working dir, na Windowsie pewnie będzie już wszystko ok. Jest do tego jakaś gotowa metoda? Szukałem w os.path, ale nie znalazłem. Metody .normpath() i .realpath() nie dają oczekiwanego efektu.

0

Chyba mam rozwiązanie, ale nie jestem pewien co z Windowsem.

 import os

fp = "//jakas///sciezka//plik.html"
fp = os.path.normpath(fp)
fp = fp.lstrip("/")

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1