Websocket - serwer

0

Hej

mam aplikację wykorzystującą websockets (https://en.wikipedia.org/wiki/WebSocket). Serwer jest napisany w PHP. Pytanie, w jaki sposób najlepiej uruchomić taki serwer? w tutorialu z którego korzystałem ktoś po prostu odpalił screen a w nim "php serwer.php". Czy to jest dobre rozwiązanie? jeżeli nie, to co innego proponujecie?

0

Nie wiemy co siedzi w tym twoim pliku. Jeżeli jest tam kod odpowiedzialny za start serwera, to tak "php serwer.php", uruchomi go.

0

hej @gaUa69, tak, zgadza się, to rozwiązanie działa, moje pytanie to bardziej czy coś takiego jest ok?

0

Co masz na myśli pisząc ok? Raczej nie widzę innego rozwiązania żeby uruchomić taki serwer ;).

0

@gaUa69 ok = profesjonalne :)

0

Samo uruchomienie powinno być ok. Kwestia jak ten Twój serwer radzi sobie z obsługą błędów. Nie znam dokładnie cyklu życia takiego serwera ale domyślam się, że jest to jakaś usługa, deamon. Warto sobie jakoś radzić z sytuacjami gdy coś pójdzie nie tak i np restartować go.

0

Witam,

mam problem z serwerem websocket, wszystko działa, ale po kilku/kilkunastu godzinach się zawiesza (teoretycznie powinien się restartować po błędzie, ale nic takiego się nie dzieje...)

Serwer co sekundę sprawdza bazę mysql i wysyła dane do wszystkich podłączonych użytkowników.

Odpalam go przy starcie systemu jako usługę - debian6 (/etc/init/server.conf)
tak wygląda plik /etc/init/server.conf:

start on startup
stop on shutdown

# Automatically respawn
respawn
respawn limit 20 5

# Run the script!
# Note, in this example, if your PHP script returns
# the string "ERROR", the daemon will stop itself.
script
    [ $(exec /usr/bin/php -f /home/xxx/socket/server.php) = 'ERROR' ] && ( stop; exit 1; )
end script

Plik serwera /home/xxx/socket/server.php:


<?php
error_reporting(E_ALL);

$host = 'localhost'; //host
$port = '9000'; //port
$null = NULL; //null var

$db = new PDO('mysql:host=localhost;dbname=xxx;charset=utf8', 'root', '');


//Create TCP/IP sream socket
$socket = socket_create(AF_INET, SOCK_STREAM, SOL_TCP);

//reuseable port
socket_set_option($socket, SOL_SOCKET, SO_REUSEADDR, 1);

//bind socket to specified host
socket_bind($socket, 0, $port);

//listen to port
socket_listen($socket);

//create & add listning socket to the list
$clients = array($socket);

//start endless loop, so that our script doesn't stop
while (true) {

		//manage multipal connections
		$changed = $clients;
		$new = false;
		//returns the socket resources in $changed array
		socket_select($changed, $null, $null, 0, 10);
		
		//check for new socket
		if (in_array($socket, $changed)) {
			$socket_new = socket_accept($socket); //accpet new socket
			$clients[] = $socket_new; //add socket to client array
			
			$header = socket_read($socket_new, 1024); //read data sent by the socket
			perform_handshaking($header, $socket_new, $host, $port); //perform websocket handshake
			
			socket_getpeername($socket_new, $ip); //get ip address of connected socket
			$new = true;
			
			//make room for new socket
			$found_socket = array_search($socket, $changed);
			unset($changed[$found_socket]);
		}
		
		foreach ($changed as $changed_socket) {	
		
			//check for any incomming data
			while(socket_recv($changed_socket, $buf, 1024, 0) >= 1)
			{
				$found_socket2 = array_search($changed_socket, $clients);

				unset($clients[$found_socket2]);
				break 2; //exist this loop
			}
			
			$buf = @socket_read($changed_socket, 1024, PHP_NORMAL_READ);
			if ($buf === false) { // check disconnected client
				// remove client for $clients array
				$found_socket = array_search($changed_socket, $clients);
				
				unset($clients[$found_socket]);
			}
			
			
		}
		
		
	//
	//	wyciąganie danych z bazy
	//
	
		$response2 = mask(json_encode(array('xxx'=>'dane_z_bazy')));
			send_message($response2);
		}
		
		sleep(1);

}

// close the listening socket
socket_close($sock);

function send_message($msg,$client = NULL)
{
	
	global $clients;
	if(!isset($client))
	{
		foreach($clients as $changed_socket)
		{
			@socket_write($changed_socket,$msg,strlen($msg));
		}
	}
	else{
		@socket_write($client,$msg,strlen($msg));
	}
	return true;
}


//Unmask incoming framed message
function unmask($text) {
	$length = ord($text[1]) & 127;
	if($length == 126) {
		$masks = substr($text, 4, 4);
		$data = substr($text, 8);
	}
	elseif($length == 127) {
		$masks = substr($text, 10, 4);
		$data = substr($text, 14);
	}
	else {
		$masks = substr($text, 2, 4);
		$data = substr($text, 6);
	}
	$text = "";
	for ($i = 0; $i < strlen($data); ++$i) {
		$text .= $data[$i] ^ $masks[$i%4];
	}
	return $text;
}

//Encode message for transfer to client.
function mask($text)
{
	$b1 = 0x80 | (0x1 & 0x0f);
	$length = strlen($text);
	
	if($length <= 125)
		$header = pack('CC', $b1, $length);
	elseif($length > 125 && $length < 65536)
		$header = pack('CCn', $b1, 126, $length);
	elseif($length >= 65536)
		$header = pack('CCNN', $b1, 127, $length);
	return $header.$text;
}

//handshake new client.
function perform_handshaking($receved_header,$client_conn, $host, $port)
{
	$headers = array();
	$lines = preg_split("/\r\n/", $receved_header);
	foreach($lines as $line)
	{
		$line = chop($line);
		if(preg_match('/\A(\S+): (.*)\z/', $line, $matches))
		{
			$headers[$matches[1]] = $matches[2];
		}
	}

	$secKey = $headers['Sec-WebSocket-Key'];
	$secAccept = base64_encode(pack('H*', sha1($secKey . '258EAFA5-E914-47DA-95CA-C5AB0DC85B11')));
	//hand shaking header
	$upgrade  = "HTTP/1.1 101 Web Socket Protocol Handshake\r\n" .
	"Upgrade: websocket\r\n" .
	"Connection: Upgrade\r\n" .
	"WebSocket-Origin: $host\r\n" .
	"WebSocket-Location: ws://$host:$port/socket/server.php\r\n".
	"Sec-WebSocket-Accept:$secAccept\r\n\r\n";
	socket_write($client_conn,$upgrade,strlen($upgrade));
}


Czemu taki serwer się zawiesza i co można zrobić żeby się automatycznie restartował po zawiasie?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1