Gra strategiczna... Pisać w C++ czy Delphi ?

Odpowiedz Nowy wątek
2005-08-10 16:29
0

Mam zamiar napisać prostą grę strategiczną,(chyba turową)...
Tylko czy zrobić ją w Borland C++ Builder czy Borland Delphi?
Zaznaczam, że gra będzie oparta na komponenty VCL (i BC++ Builder i Delphi opierają się na VCL), i czasem Winapi, ewentualnie DirectDraw do załączenia trybu pełnoekranowego i Direct Sound dla dźwięku...

Pytanie może troche dziwne, ale jestem ciekaw po prostu co jest lepsze do tego celu (chociaż wiem, że to subiektywne wrażenie, co jest lepsze)

Pozdrawiam ?

Pozostało 580 znaków

2005-08-10 16:38
0

Ani Builder ani Delphi nie nadają się do tworzenia gier a tym bardziej VCL. Ja ci proponuje nauczyć się WinApi i OpenGL lub troche prościej skozystać z biblioteki Allegro :)

Pozostało 580 znaków

2005-08-10 16:42
0

sorki ale po Twojej wypowiedzi wnioskuje, ze Ci to nie wyjdzie
najlepiej poczytaj wpierw o tworzeniu gier a potem sie zabierz za pisanie kodu

Pozostało 580 znaków

2005-08-10 16:47
0

Tak, tylko, że OpenGL nie bardzo się nadaje do robienia prostej gry strategicznej, turowej w dwóch wymiarach.

Natomiast Allegro (jest chyba wersja pod Windows) się nadaję:)
WinApi i VCL znam zresztą lepiej niż OpenGL.
Tylko jest kwestia tego rodzaju, że jaki język lepiej wybrać C++ czy ObjectPascal (Delphi). Oczywiscie ObjectPascala znam lepiej ;)

Chodzi też o to, że udostępnie kod tej gry, i będzie można się nauczyć na przykładzie tej prostej gry pewnych ważnych aspektów przy tworzeniu gier :

  • odtwarzanie dźwięków (Winapi,albo DS, czy FMOD)
  • przesuwanie bitmap, proste mechanizmy kolizji
  • wczytywanie grafiki czy dźwięków z biblioteki DLL
  • elementy WINAPI
  • operacje na zmiennych, pętle, proste mechanizmy animacji, zapis danych do pliku itp.
  • zdarzenia losowe

Bardziej zależy mi na tym,żeby w prosty przystępny sposób użyć i pokazać pewne mechanizmy, aniżeli wodotryski;)

P.S. Najwyżej Intro zrobie w OpenGL:)

Pozostało 580 znaków

2005-08-10 17:13
0

A co za różnica czy będziesz pisał

Inc(Zmienna);

czy

Zmienna++;

I tak napiszesz to samo [glowa]


Pozostało 580 znaków

2005-08-10 18:28
0
LOSMARCELOS napisał(a)

Natomiast Allegro (jest chyba wersja pod Windows) się nadaję:)
WinApi i VCL znam zresztą lepiej niż OpenGL.
Tylko jest kwestia tego rodzaju, że jaki język lepiej wybrać C++ czy ObjectPascal (Delphi). Oczywiscie ObjectPascala znam lepiej ;)

Wiesz z zasady programuje sie w jezyku ktory zna się lepiej. I nie słuchaj opinii ze Delphi się nie nadaje do gier, czy do czegokolwiek innego poniewasz najczesciej sa to zwykle bujdy na resorach potwierdzane watlymi faktami (sam programuje w C++ ale Delphi tez znam). Widzialem calkiem dobre projekty gier w Delphi ktore byly juz zrealizowane i chodzily calkiem przyzwoicie.... Poza tym nie samym VCL czlowiek zyje :P
Poza tym masz tak malo sprecyzowane plany, brak porzadnego design-doca (chyba ze masz - wtedy przepraszam) ze projekt ma male szanse ukonczenia ;] a jesli to raczej nie bedzie cos ciekawego... dla scislosci - to jest stan na teraz.....


Miasto zatraconego słońca

Pozostało 580 znaków

2005-08-10 18:32
0

Ja pisze silnik do gry RTS w Delphi, bo uważam, że obiektowość w Delphi jest lepsza niz. w CPP ;)

Napisałem już trzy silniki graficzne: Opengl, DX, SDL, wszystkie w Delphi i Cpp. Gra obsługuje pliki graficzne: jpeg, bmp, png, gif, tga. Z plików dźwiękowych to ogg, mp3 i wav. Sztuczna inteligencja jest oparta na skryptach LUA podobnie jak cześć zasad rysowania grafiki. Większość danych jest ładowanych z plików dat. Zmieniając odpowiednio reguły rysowania terenu/grafiki można stworzyć dowolny rodzaj gry strategicznej ("kwadratowa", izometryczna, heksagonalna itp.). Stworzyłem dwa tryby: gry turowa, rts. Bawiąc się regułami rysowania mapy i Ai stworzyłem prosta grę wyścigowa, prosta grę RPG oraz strzelane typu Raptor ;) Silnik gry chodzi bardzo szybko (mapa 10000x10000 i 4000 jednostek ) W przyszłości chce stworzyć Tryb multiplayer oraz możliwość wyświetlania modeli 3d (obecnie działa tylko 2d). Za jakis czas będę potrzebował grafika 2d i level designera. Silnik gry jest całkowicie oparty na Delphi wiec jest to przykład ze można pisać gry w Delphi ;)

Postaram się zrobić stronę projektu we wrześniu a pierwsza gra oparta na tym silniku wyjdzie dopiero po maju 2006 (chciałbym wcześniej, ale to nie zależy ode mnie). Pozdro sześćset ;P [diabel] [diabel]

Pozostało 580 znaków

2005-08-10 19:49
0

Dzieki za odpowiedzi.
W sumie pewne algorytmy są "uniwersalne" i można je zaimplementować zarówno w Pascalu, C++ jak i Visual Basicu (do tego ostatniego jakoś nie jestem przekonany).

P.S. Zgadzam się z Tobkiem, obiektowość w ObjectPascalu jest lepsza niż w C++ (wg mnie troche bardziej... "intuicyjna".
Pozdrawiam!

Pozostało 580 znaków

2005-08-10 19:55
0
Tobek napisał(a)

obiektowość w Delphi jest lepsza niz. w CPP ;)

Ja uważam wręcz odwrotnie

Tobek napisał(a)

Napisałem już trzy silniki graficzne: Opengl

Nie nazwałbym OpenGL silnikiem graficznym. Swoją drogą gratuluję napisanie OpenGL, DX i SDL, Mi by to zajęło kilka żywotów..

Tobek napisał(a)

[...]

ale żeś sobie reklamę zrobił [glowa] [glowa] teraz firmy biją się, żebyś z nimi pracował. Szkoda, że to nie dział praca

[edit]
kto mi wytłumaczy na czym dokładnie polega ta wyższość OP nad C++ [???] [???]


Piszę programy w językach: C, C++, Java, Python, Bash, PHP, SQL.
Przyjmuję zlecenia

Pozostało 580 znaków

2005-08-10 20:00
0

a nie mozesz uzyc i teg i tego?

do obslugi winapi i dx chyba lepszy bedzie c++ a inne rzeczy mozna robic w delphi.

ps. osobiscie uwazam, ze delphi jest do bani ;P


Pozostało 580 znaków

2005-08-10 20:06
0

No mi sie wydaje, że skoro bede korzystać z VCL to lepiej skorzystać z Delphi, co C++ BUILDER i tak zawiera biblioteke Run-Time i pascala i C++

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0