Strefa czystego transportu czyli gdzie nie wjedziesz starszym autem do centrum (i nie tylko) Warszawy

0

na dzień 1 lipca 2024 (Etap 1 wprowadzania SCT):
Euro 2 lub pierwsza rejestracja nie dalej niż w 1997 roku dla silników benzynowych,
Euro 4 lub pierwsza rejestracja nie dalej niż w 2006 roku dla silników Diesla,
2026 rok, Etap 2:
Euro 3 lub pierwsza rejestracja nie dalej niż w 2001 roku dla silników benzynowych,
Euro 5 lub pierwsza rejestracja nie dalej niż w 2010 roku dla silników Diesla,
2028 rok, Etap 3:
Euro 4 lub pierwsza rejestracja nie dalej niż w 2006 roku dla silników benzynowych,
Euro 6 lub pierwsza rejestracja nie dalej niż w 2015 roku dla silników Diesla,
2030 rok, Etap 4:
Euro 5 lub pierwsza rejestracja nie dalej niż w 2010 roku dla silników benzynowych,
Euro 6d-TEMP lub pierwsza rejestracja nie dalej niż w 2019 roku dla silników Diesla,
2032 rok, Etap 5:
Euro 6 lub pierwsza rejestracja nie dalej niż w 2015 roku dla silników benzynowych,
Euro 6d lub pierwsza rejestracja nie dalej niż w 2021 roku dla silników Diesla.

image

1

Kiedyś tego nie rozumiałem.
W czym 20 letni diesel jest zły?
Potem kupiłem sobie 6 letniego (!) diesla i wyciąłem filtr DPF.
Dalej nie wiedziałem co w tym złego.
Teraz jak sobie spaceruje albo schodzę do garażu i jedzie przejedzie Ci taki rupieć to idzie się zaczadzić.
Teraz już wiem.

Nikt nie zakazuje jeżdżenia dieslami, ale to silnik przeznaczony do jeżdżenia w trasie a nie koło komina, niektórzy po prostu tego nie rozumieją (tak samo jak smrodziarze rzucający pety pod siebie).

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1