Wie ktoś jak się robiło kiedyś gry i programy,
chodzi mi o gry typu np. DOOM i programy na np. Amidze
i przecieŻ jakoś musiały być one przekompilowane na plik exe :-/
i jakie były języki programowania w których robiło się takie cuda.
Mleczasz powiedz mi na GG kiedy skączysz robic swoiom strone ok :d
o ile wiem, to robiło się gry np. w Asemblerze, C (Quake)
pierwsze gry typu Xonix powstawały w dziwny sposob, niektoryz pisali je w kodzie maszynowym i Xonix własnie tak powstał
tu maz źródełka:
NOLF w C++
http://warsztat.pac.pl/pliki/nolfsource003.exe
Quake2 w C++
http://warsztat.pac.pl/pliki/quake2-src.zip
Mario w Pascal`u
http://warsztat.pac.pl/pliki/mariosrc.zip
JA kiedyś zrobiłem kułko i krzyżyk w QBasicu :) heh
ja jestem tylko ciekaw jak robiony gry na np amige...tylko te na kasete :P
ja jestem tylko ciekaw jak robiony gry na np amige...tylko te na kasete :P
Na kasetę to chyba Atari, C-64, albo Spectrum, gry były robione w Assemblerze, no i w Basicu (te kiepskie), było też coś robione za pomocą gemecreatorów różnej maści. Może ktoś coś napisał w Pascalu (pod C-64 miałem kompilator).
JA kiedyś zrobiłem kułko i krzyżyk w QBasicu :) heh
ja z kolega zrobilem kolko i krzyzyk w LOGO :-)
Założę się że nie znacie procesorków z serii 8052.. (poza kilkoma wyjadaczami na forum). Otóż na ten procesor zrobiłem dość skomplikowaną i zabawną gierkę zręcznościową !! (dla niewtajemniczonych : monitorem dla tego komputerka jest zestaw ośmiu siedmiosegmentowych wyświetlaczy led, w ogóle cały komputer wygląda jak centralka alarmowa).. Jak ktoś chce kod to jest tu : http://www.andrew.b7.pl/speeder.asm