Praktyczne programy/gry c++

0

Cześć wszystkim,
mam wielką prośbę, czy moglibyście doradzić w jakim kierunku iść, jakie książki może ktoś może polecić jakiś ciekawy kurs... Chodzi o to, że uczęszczam do liceum uczę się programowania w c++ dobrze mi to nawet idzie, lecz uczę się wyłącznie pod maturę/olimpiadę informatyczną. Nie jest to kierunek w który chcę zmierzać. Zacząłem naukę obiektówki znam classy obiekty, i inne funkcje stl pod typowe zadania algorytmiczne na oi. Chciałbym tworzyć programy dla własnego użytku, wiele razy szukałem nawet prostego bota do gry przeglądarkowej czy innej, nie mogłem znaleźć i chciałbym sam coś takiego potrafić napisać. Nie chcę, żeby to było na zasadzie robienia gotowców np jak tworzenie strony w wixie każdy to potrafi,ale chcę się rozwijać. Także chciałbym zająć się tworzeniem gier 3d/2d / programów, które mają wpływ na procesy na komputerze ( są użyteczne ) lub po prostu gier, bo to sprawia przyjemność. Z wykorzystaniem c++. Nie wiem jak się za to zabrać na razie mam przerobione ponad sto zadań pod oi i nic poza tym. Będę wdzięczny za każde rady, polecone książki, kursy oraz czego warto się uczyć aby się rozwijać (łączę swoją przyszłość z programowaniem) i mieć z tego przyjemność, a nie dobrą cyferkę w cmd i 100 punktów za zadanie. Za każdą radę będę wdzięczny w razie jakichś nieścisłości, czy czegoś nie ująłem w zapytaniu z chęcią udzielam się w dyskusję :).

1

Napisz na początek prostą grę, np. tetris.
Obojętnie w czym. Jeśli masz jakiś kompilator np. pod Windowsa (albo Linuxa, obojętnie), to stwórz okno główne aplikacji, zrób kilka ikon, które połączysz w "klocki". Zrób z tego animację (klocki spadają z góry na dół). Dodaj sterowanie klawiaturą (lewo, prawo). Potem obsłuż "kolizje". Itd.
Jeśli nie masz kompilatora, zrób to samo w JavaScript w przeglądarce.
Literatura jest ważna, ale nawet oczywiste sprawy lepiej odkryć samemu :-).
I niekoniecznie nastawiaj się, że to ma (musi) być C++. Sam poczujesz, kiedy kod zacznie się powielać i zrozumiesz, że dobrze byłoby teraz mieć gotową klasę i z niej stworzyć obiekt. Nic na siłę.

1
Piotr Mazur napisał(a):

tworzenie strony w wixie każdy to potrafi,ale chcę się rozwijać.

Nie każdy potrafi/chce robić strony, stąd tyle ofert pracy w webdevie :P

Jak chcesz robić gry, to polecam Unity (język C#). Przerabiając tutoriale nauczysz się workflowu. Musisz tylko cierpliwie słuchać i wykonywać polecenia instruktorów. Nie ma drogi na skróty. Gdy załapiesz podstawy, to sam będziesz kombinował. Będziesz wiedział o co pytać google itd. Silnik ma dobrą dokumentację i sporą społeczność. To bardzo wspomaga naukę.

A jak chcesz robić inne aplikacje... Natrzaskałeś trochę zadań algorytmicznych, więc wiesz, że program wykonuje linia po linii to, co mu napiszesz. Co tu więcej trzeba umieć? Chcesz, żeby Twój program robił to, to i to, więc mu piszesz, żeby robił to, to i to ;)

Można jeszcze się nauczyć, żeby pisać jak należy... Trzeba umieć porządkować kod (wzorce projektowe/czysty kod). A potem trzeba przysiąść do wymarzonego projektu i dobrać do niego odpowiednie technologie. Najlepiej szeroko wykorzystywane w Świecie - tak łatwiej się nauczyć i dużo osób je już przetestowało, więc powinny mieć błędy łatane na bieżąco.

3

Przy okazji, do celów szkolnych przerzuć się na pythona.
Znacznie bardziej Ci się przyda, a już od tej tego roku można było wybrać go na maturze.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1