Czy w CD Projekt Red ktoś teraz siedzi i poprawia ostatnie bugi?

0

Cześć. Premiera Cyberpunka za 3 dni. Gry sa dystrybowane cyfrowo, więc deploy zajmuje pewnie chwilę (nie trzeba wypalać płyt). Tak się zastanawiam, co się dzieje w tym momencie w siedzibie CD Projektu?

0

Tak, siedzą i poprawiają.

5
dedicated napisał(a):

Tak się zastanawiam, co się dzieje w tym momencie w siedzibie CD Projektu?

Zapytaj na fejsie na grupach Żerań, Targówek, Bródno, Praga Północ. Jak będą przejeżdżać w nocy obok CD Projektu to może zerkną czy o 3 nad ranem świeci się w oknach.

2

Byłem tam kiedyś i to wygląda z zewnątrz jak jakiś ponury szpital czy smutny urząd i ogólnie budżetówka i PRL.

Ale w środku kosmos, nawet jak się wchodzi to nad recepcją są zawieszone całe rzędy ekranów, na których wyświetlają się kolorowe gry i ogólnie wygląd jaskini gier. I dają smycz z logiem Cyperpunka gościom na wejściu. No i oczywiście wnętrze nowoczesne, wszystko jak w normalnej firmie IT (chociaż byłem tam tylko na rozmowie w Gog, a nie wchodziłem do CDP jako takiego)

Tylko ten kontrast kurczę między tym, jak to wygląda od zewnątrz, a jak jest w środku :) Trochę jakby kto specjalnie ukrył studio gier w takim ponurym miejscu, żeby nikt się nie skapnął.

0

Ciekawi mnie, czy ta gra będzie miała cięte tekstury jak to było w przypadku Wiedźmina 3? Gdzie na renderach grafika wyglądała pięknie, ale ze względu na konsole zmuszeni byli dodać dużo słabsze tekstury. Wiedźmin 3 na zewnętrznych modach graficznych wygląda świetnie, przy rozdzielczości 8K jak pokazują na youtube.

1
dedicated napisał(a):

Cześć. Premiera Cyberpunka za 3 dni. Gry sa dystrybowane cyfrowo, więc deploy zajmuje pewnie chwilę (nie trzeba wypalać płyt). Tak się zastanawiam, co się dzieje w tym momencie w siedzibie CD Projektu?

Gry są dystrybuowane cyfrowy a każdy patch waży co najmniej 1/3 całej gry. Jak oni do tej pory nie opracowali systemu patchowania opartego o delty to chyba jedyne co poprawiają to rozdzielczość tekstur w kiblach Night City.

0

mnie zastanawia ile dostaną $$ za nadgodziny

0
WeiXiao napisał(a):

ile dostaną $$ za nadgodziny

W pandemii dzięki równym Tarczom Morawieckiego gdy sa na umowach o pracę mogą legalnie dostać $0, 0 PLN, 0 Euro
Nadgodziny sobie odbiorą za pół roku.

Opcje na akcje to inny temat ale czytałem o tym nie dawno w temacie CDP, i w rozliczeniu pięcioletnim nie za wiele ludzi się na to załapie.

0

@BraVolt:

nie sądzę, czy przypadkiem nie umawiali się tam na jakiś % ze sprzedaży w 2020?

4
WeiXiao napisał(a):

czy przypadkiem nie umawiali się tam na jakiś % ze sprzedaży w 2020?

Był już ten temat w jakimś wątku, znalazłem informacje giełdowe, wkleiłem.
O żadnym "umawianiu się" ta firma notowana na giełdzie nie informowała. AFAIR opcje - bardzo korzystne - dostanie określona, niezbyt liczna grupa pracowników.
Na następne pięć lat:
https://www.bankier.pl/wiadomosc/Akcjonariusze-CD-Projektu-za-programem-motywacyjnym-ale-przeciw-emisji-warrantow-7932828.html

Natomiast na forach graczy krążą rozmaite urban legends.

PS
Z mediów nie-finansowych
https://polskigamedev.pl/cyberpunk-2077-rozgoryczony-pracownik-mowi-o-crunchu-i-premiach/
Autor wpisu opowiada też o premiach w CD Projekcie Red. Jak mówi, w ciągu ostatnich pięciu lat z pracowniczego udziału w zyskach ze sprzedaży korzystał tylko zespół pracujący przy Gwincie (m.in. dzięki wydaniu Wojny Krwi). Premia może wynieść maksymalnie 10 proc. wynagrodzenia (zakładamy, że chodzi o wynagrodzenie roczne). Bonus za ubiegły rok – wynikający ze zwiększonej sprzedaży Wiedźmina, napędzonej przez serial Netfliksa – wyniósł ok. 1800 euro w przypadku specjalistów. Juniorzy otrzymali ok. 550 euro, za to w przypadku zarządu kwoty miały być sześciocyfrowe.
Dodatkowe premie w wysokości jednej dziesiątej rocznego wynagrodzenia są przyznawane za “szczególne osiągnięcia” – czyli, w ocenie informatora, harówkę po kilkanaście godzin dziennie. Tegoroczne premie “od sprzedaży” będą wypłacane po premierze Cyberpunka 2077 – ale informator zakłada, że większość zespołu liczy na bonus w wysokości jednej-dwóch miesięcznych pensji.

https://gamingsociety.pl/artykul/cyberpunk-2077-cala-prawda-o-crunchu-1120297/
Pracownicy otrzymują wynagrodzenie za nadgodziny, jednak wszyscy woleliby spokojnej pracy i realizacji zadań bez wymuszania godzin nadliczbowych. Awans możliwy jest tylko w przypadku gdy pracownik haruje ponad siły i realizuje więcej niż wynika to z umowy o pracę. Jeżeli ktoś nie chce pracować w nadgodzinach, to jest przerzucany po różnych zespołach do momentu, aż ulegnie. Pracownicy zagraniczni z kolei pracują w ramach kilkumiesięcznych kontraktów, za które nie mają odprowadzanych składek emerytalnych.
Rekordziści mają obecnie naklepane ponad 1600 nadgodzin. Standardowo liczba nadgodzin w roku nie powinna przekraczać 150 godzin.

PS
150 godzin to prawie miesiąc pracy
1600 godzin to ponad rok pracy (ponad rok, bo jest urlop)

6

Biorąc pod uwagę ilość błędów chyba faktycznie twórcy heroicznie do ostatniej minuty walczyli, by wyciąć jak najwięcej z nich, a i tak pewnie przyjdzie im crunchować co najmniej dwa miesiące przy przygotowywaniu patchy. Ogółem, przerąbany ten gamedev.

1

@Spearhead:

Ja pograłem kilka godzin i minimalne bugi napotkałem typu npc przeszedł przez drzwi gdy się jeszcze otwierały lub dialog zwracał się do "niej" jako do niego.

2

@dedicated: Nie widziałeś chyba takiego big-bang release :D Wiadomo że backlog z bugami jest długi i będą fixować jeszcze długie tygodnie. Do premiery załatali pewnie tylko jakieś criticale, tak żeby dało się odpalić i grać.

3

Na pewno cały czas siedzą i fixują, bo dzięki znakomitej jakości poprzednich gier (Wieśki) oczekiwanie na Cyberpunk wywaliło pod sufit i przez to mieli niesamowitą presję. Do tego ostatnie przesunięcie premiery uczyniło ten "dziesiąty grudnia" nieprzesuwalnym, więc cytując klasyka "choćby skały srały" (wybaczcie za wyrażenie, ale pasuje w tej sytuacji) musieli mieć release. To jednak nie "Among Us", które odpaliło po 2 latach z uwagi na pandemię tylko gra AAA(A). Na pewno przyjemny to problem dla inwestorów i właścicieli, a mniej dla całej armii (dodatkowych!) QA-ków, ale mi osobiście jest ciepło na serduszku myśląc sobie, że w naszym kraju jest tylu ogarniętych ludzi (biorąc pod uwagę też tych nieogarniętych) i co jak co, ale nawet teraz (zawieruchy polityczne w kraju i poza) mamy rzeczy, z których możemy być dumni. Pozdro dla wszystkich Redów na forum.

1

kupię z PS5 z zestawie, tak jak kupiłem XBX z Wieśkiem i nie żałowałem ani złotówki ani sekundy z tych trzech miesięcy

4

A ja sobie spokojnie poczekam aż będzie w Netto w koszu z grami za 9,90 :D

0

O 21:00 wjeżdża user score na metacriticu. Stawiam 7.7. Ktoś da więcej?

0

@dedicated:

Raczej poczekałbym do przejścia main quest lineu, chociaż z drugiej strony 10h to już spokojnie wystarczy aby ocenić

Jeżeli chodzi o questy, strzelanie, story itd. to dałbym 8.5-9

Niestety bolą mnie takie rzeczy jak:

  • poruszanie się pojazdami,

  • algorytm odnajdywania ścieżki po mapie jakoś dziwnie działa,

  • fizyka czasem zachowuje się dziwnie w połączeniu z motocyklem - np. wjeżdżam w jakąś barierkę/murek, on ulega zniszczeniu, a motocykl w nim stoi i w nieskończoność podskakuje. Podobne rzeczy bywały w GTA, ale tam na ogół ściany / mury nie ulegają zniszczeniu.

  • może to wynika z tego że gram na normalu, a nie na tych najtrudniejszych trybach, ale jest mało presji aby poświęcać czas na ulepszanie broni, robienie side questów aby wbijać levele i rozwijać skille, a może po prostu jest zbyt wczesny etap w grze?

0

Ktoś się orientuje, czy można jakoś zmigrować kasę z Wiedźmina 3?

0

kurs akcji nurkuje, czy to mityczne "pękanie balona"?

1
adhed napisał(a):

kurs akcji nurkuje, czy to mityczne "pękanie balona"?

Kupuj, taniej nie będzie.

0

Tylko dlaczego konsolowcy oceniaja PCtowa wersje?

0

screenshot-20201212002744.png

0

zamiast się cieszyć, że w tym gównianym kraju coś wyjdzie...
ewenement

1

@ćk:

nie wiem czy taki ewenement, zresztą nie ma co zaklinać rzeczywistości - na konsolach najbardziej oczekiwana gra, którą miała cudować na tych urządzeniach ledwo działa, to nazywasz tym "coś wyjdzie"?

1

Ciekawe czy marketingowcy sie naucza ze trzeba konsultowac premiere z devami. Podobno ci drudzy o premierze W3 sie dowiedzieli podczas jakiejs konferencji dla graczy;)

0

Faktycznie jakaś tragedia na te konsole. Szkoda, bo pewnie wielu to zrazi, a pozycja IMO jest genialna. Szczerze, to na miejscu konsolowców to bym chyba wolał nie widzieć czegoś takiego i poczekać (choćby i nawet znacznie dłuzej) na premierę. Poza tym, teraz to taki standard (sorry, nie orientuję się) że wersje PC i na konsole wychodzą w tym samym czasie?

Co do PC, z tego co na razie widziałem jest o niebo lepiej i do tej pory nie zauważyłem jakichś poważniejszych wpadek. Większość z nich jest raczej śmieszna niż przeszkadzająca w grze. Choć i owszem, zdarzy się sporadycznie potrzeba ponownego przeładowania, aby np. pojawił się główny bohater bez którego nie da się rozpocząć misji. Ogólnie to często coś ten symulator jazdy kuleje.

0

Mam ograne 11h na PC, bugi... u mnie żadnych nie widziałem, płynnie i stabilnie gra chodzi przy scenach akcji, pościgach itd., nie mam do czego się przyczepić, fabuła wciąga jak diabli więc radzę uważać :)

ps. proponuje kupować na GOG-u by 100% hajsu szedł do redów, należy im się, jak te bugi na konsolach poprawią i może na PC jeszcze udoskonalą to gra będzie arcydziełem

0

Ja wiem kto siedzi -> programiści Hindu :)) Podobno to pierwsza tak duża gra, która na starcie lepiej działa na Linuksie niż na Windowsie. Użytkownicy pingwina z kartami Radeon 5xxx są zachwyceni.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1