Cześć. Premiera Cyberpunka za 3 dni. Gry sa dystrybowane cyfrowo, więc deploy zajmuje pewnie chwilę (nie trzeba wypalać płyt). Tak się zastanawiam, co się dzieje w tym momencie w siedzibie CD Projektu?
Tak, siedzą i poprawiają.
dedicated napisał(a):
Tak się zastanawiam, co się dzieje w tym momencie w siedzibie CD Projektu?
Zapytaj na fejsie na grupach Żerań, Targówek, Bródno, Praga Północ. Jak będą przejeżdżać w nocy obok CD Projektu to może zerkną czy o 3 nad ranem świeci się w oknach.
Byłem tam kiedyś i to wygląda z zewnątrz jak jakiś ponury szpital czy smutny urząd i ogólnie budżetówka i PRL.
Ale w środku kosmos, nawet jak się wchodzi to nad recepcją są zawieszone całe rzędy ekranów, na których wyświetlają się kolorowe gry i ogólnie wygląd jaskini gier. I dają smycz z logiem Cyperpunka gościom na wejściu. No i oczywiście wnętrze nowoczesne, wszystko jak w normalnej firmie IT (chociaż byłem tam tylko na rozmowie w Gog, a nie wchodziłem do CDP jako takiego)
Tylko ten kontrast kurczę między tym, jak to wygląda od zewnątrz, a jak jest w środku :) Trochę jakby kto specjalnie ukrył studio gier w takim ponurym miejscu, żeby nikt się nie skapnął.
Ciekawi mnie, czy ta gra będzie miała cięte tekstury jak to było w przypadku Wiedźmina 3? Gdzie na renderach grafika wyglądała pięknie, ale ze względu na konsole zmuszeni byli dodać dużo słabsze tekstury. Wiedźmin 3 na zewnętrznych modach graficznych wygląda świetnie, przy rozdzielczości 8K jak pokazują na youtube.
dedicated napisał(a):
Cześć. Premiera Cyberpunka za 3 dni. Gry sa dystrybowane cyfrowo, więc deploy zajmuje pewnie chwilę (nie trzeba wypalać płyt). Tak się zastanawiam, co się dzieje w tym momencie w siedzibie CD Projektu?
Gry są dystrybuowane cyfrowy a każdy patch waży co najmniej 1/3 całej gry. Jak oni do tej pory nie opracowali systemu patchowania opartego o delty to chyba jedyne co poprawiają to rozdzielczość tekstur w kiblach Night City.
mnie zastanawia ile dostaną $$ za nadgodziny
WeiXiao napisał(a):
ile dostaną $$ za nadgodziny
W pandemii dzięki równym Tarczom Morawieckiego gdy sa na umowach o pracę mogą legalnie dostać $0, 0 PLN, 0 Euro
Nadgodziny sobie odbiorą za pół roku.
Opcje na akcje to inny temat ale czytałem o tym nie dawno w temacie CDP, i w rozliczeniu pięcioletnim nie za wiele ludzi się na to załapie.
nie sądzę, czy przypadkiem nie umawiali się tam na jakiś % ze sprzedaży w 2020?
WeiXiao napisał(a):
czy przypadkiem nie umawiali się tam na jakiś % ze sprzedaży w 2020?
Był już ten temat w jakimś wątku, znalazłem informacje giełdowe, wkleiłem.
O żadnym "umawianiu się" ta firma notowana na giełdzie nie informowała. AFAIR opcje - bardzo korzystne - dostanie określona, niezbyt liczna grupa pracowników.
Na następne pięć lat:
https://www.bankier.pl/wiadomosc/Akcjonariusze-CD-Projektu-za-programem-motywacyjnym-ale-przeciw-emisji-warrantow-7932828.html
Natomiast na forach graczy krążą rozmaite urban legends.
PS
Z mediów nie-finansowych
https://polskigamedev.pl/cyberpunk-2077-rozgoryczony-pracownik-mowi-o-crunchu-i-premiach/
Autor wpisu opowiada też o premiach w CD Projekcie Red. Jak mówi, w ciągu ostatnich pięciu lat z pracowniczego udziału w zyskach ze sprzedaży korzystał tylko zespół pracujący przy Gwincie (m.in. dzięki wydaniu Wojny Krwi). Premia może wynieść maksymalnie 10 proc. wynagrodzenia (zakładamy, że chodzi o wynagrodzenie roczne). Bonus za ubiegły rok – wynikający ze zwiększonej sprzedaży Wiedźmina, napędzonej przez serial Netfliksa – wyniósł ok. 1800 euro w przypadku specjalistów. Juniorzy otrzymali ok. 550 euro, za to w przypadku zarządu kwoty miały być sześciocyfrowe.
Dodatkowe premie w wysokości jednej dziesiątej rocznego wynagrodzenia są przyznawane za “szczególne osiągnięcia” – czyli, w ocenie informatora, harówkę po kilkanaście godzin dziennie. Tegoroczne premie “od sprzedaży” będą wypłacane po premierze Cyberpunka 2077 – ale informator zakłada, że większość zespołu liczy na bonus w wysokości jednej-dwóch miesięcznych pensji.
https://gamingsociety.pl/artykul/cyberpunk-2077-cala-prawda-o-crunchu-1120297/
Pracownicy otrzymują wynagrodzenie za nadgodziny, jednak wszyscy woleliby spokojnej pracy i realizacji zadań bez wymuszania godzin nadliczbowych. Awans możliwy jest tylko w przypadku gdy pracownik haruje ponad siły i realizuje więcej niż wynika to z umowy o pracę. Jeżeli ktoś nie chce pracować w nadgodzinach, to jest przerzucany po różnych zespołach do momentu, aż ulegnie. Pracownicy zagraniczni z kolei pracują w ramach kilkumiesięcznych kontraktów, za które nie mają odprowadzanych składek emerytalnych.
Rekordziści mają obecnie naklepane ponad 1600 nadgodzin. Standardowo liczba nadgodzin w roku nie powinna przekraczać 150 godzin.
PS
150 godzin to prawie miesiąc pracy
1600 godzin to ponad rok pracy (ponad rok, bo jest urlop)
Biorąc pod uwagę ilość błędów chyba faktycznie twórcy heroicznie do ostatniej minuty walczyli, by wyciąć jak najwięcej z nich, a i tak pewnie przyjdzie im crunchować co najmniej dwa miesiące przy przygotowywaniu patchy. Ogółem, przerąbany ten gamedev.
Ja pograłem kilka godzin i minimalne bugi napotkałem typu npc przeszedł przez drzwi gdy się jeszcze otwierały lub dialog zwracał się do "niej" jako do niego.
@dedicated: Nie widziałeś chyba takiego big-bang release :D Wiadomo że backlog z bugami jest długi i będą fixować jeszcze długie tygodnie. Do premiery załatali pewnie tylko jakieś criticale, tak żeby dało się odpalić i grać.
Na pewno cały czas siedzą i fixują, bo dzięki znakomitej jakości poprzednich gier (Wieśki) oczekiwanie na Cyberpunk wywaliło pod sufit i przez to mieli niesamowitą presję. Do tego ostatnie przesunięcie premiery uczyniło ten "dziesiąty grudnia" nieprzesuwalnym, więc cytując klasyka "choćby skały srały" (wybaczcie za wyrażenie, ale pasuje w tej sytuacji) musieli mieć release. To jednak nie "Among Us", które odpaliło po 2 latach z uwagi na pandemię tylko gra AAA(A). Na pewno przyjemny to problem dla inwestorów i właścicieli, a mniej dla całej armii (dodatkowych!) QA-ków, ale mi osobiście jest ciepło na serduszku myśląc sobie, że w naszym kraju jest tylu ogarniętych ludzi (biorąc pod uwagę też tych nieogarniętych) i co jak co, ale nawet teraz (zawieruchy polityczne w kraju i poza) mamy rzeczy, z których możemy być dumni. Pozdro dla wszystkich Redów na forum.
kupię z PS5 z zestawie, tak jak kupiłem XBX z Wieśkiem i nie żałowałem ani złotówki ani sekundy z tych trzech miesięcy
A ja sobie spokojnie poczekam aż będzie w Netto w koszu z grami za 9,90 :D
O 21:00 wjeżdża user score na metacriticu. Stawiam 7.7. Ktoś da więcej?
Raczej poczekałbym do przejścia main quest lineu, chociaż z drugiej strony 10h to już spokojnie wystarczy aby ocenić
Jeżeli chodzi o questy, strzelanie, story itd. to dałbym 8.5-9
Niestety bolą mnie takie rzeczy jak:
-
poruszanie się pojazdami,
-
algorytm odnajdywania ścieżki po mapie jakoś dziwnie działa,
-
fizyka czasem zachowuje się dziwnie w połączeniu z motocyklem - np. wjeżdżam w jakąś barierkę/murek, on ulega zniszczeniu, a motocykl w nim stoi i w nieskończoność podskakuje. Podobne rzeczy bywały w GTA, ale tam na ogół ściany / mury nie ulegają zniszczeniu.
-
może to wynika z tego że gram na normalu, a nie na tych najtrudniejszych trybach, ale jest mało presji aby poświęcać czas na ulepszanie broni, robienie side questów aby wbijać levele i rozwijać skille, a może po prostu jest zbyt wczesny etap w grze?
Ktoś się orientuje, czy można jakoś zmigrować kasę z Wiedźmina 3?
kurs akcji nurkuje, czy to mityczne "pękanie balona"?
https://www.metacritic.com/game/pc/cyberpunk-2077 <- User Score - 5.8
Tylko dlaczego konsolowcy oceniaja PCtowa wersje?
zamiast się cieszyć, że w tym gównianym kraju coś wyjdzie...
ewenement
@ćk:
nie wiem czy taki ewenement, zresztą nie ma co zaklinać rzeczywistości - na konsolach najbardziej oczekiwana gra, którą miała cudować na tych urządzeniach ledwo działa, to nazywasz tym "coś wyjdzie"?
Ciekawe czy marketingowcy sie naucza ze trzeba konsultowac premiere z devami. Podobno ci drudzy o premierze W3 sie dowiedzieli podczas jakiejs konferencji dla graczy;)
Faktycznie jakaś tragedia na te konsole. Szkoda, bo pewnie wielu to zrazi, a pozycja IMO jest genialna. Szczerze, to na miejscu konsolowców to bym chyba wolał nie widzieć czegoś takiego i poczekać (choćby i nawet znacznie dłuzej) na premierę. Poza tym, teraz to taki standard (sorry, nie orientuję się) że wersje PC i na konsole wychodzą w tym samym czasie?
Co do PC, z tego co na razie widziałem jest o niebo lepiej i do tej pory nie zauważyłem jakichś poważniejszych wpadek. Większość z nich jest raczej śmieszna niż przeszkadzająca w grze. Choć i owszem, zdarzy się sporadycznie potrzeba ponownego przeładowania, aby np. pojawił się główny bohater bez którego nie da się rozpocząć misji. Ogólnie to często coś ten symulator jazdy kuleje.
Mam ograne 11h na PC, bugi... u mnie żadnych nie widziałem, płynnie i stabilnie gra chodzi przy scenach akcji, pościgach itd., nie mam do czego się przyczepić, fabuła wciąga jak diabli więc radzę uważać :)
ps. proponuje kupować na GOG-u by 100% hajsu szedł do redów, należy im się, jak te bugi na konsolach poprawią i może na PC jeszcze udoskonalą to gra będzie arcydziełem
Ja wiem kto siedzi -> programiści Hindu :)) Podobno to pierwsza tak duża gra, która na starcie lepiej działa na Linuksie niż na Windowsie. Użytkownicy pingwina z kartami Radeon 5xxx są zachwyceni.