Witajcie,
Mam takie pytanie. Zawsze jak pojawia się jakiś growy hit od razu powstają setki jego klonów (flappy bird, 2048 itd.). Czy jeśli powstaje gra będącą klonem np Angry Birds, z nazwą Happy Cows i rzuca się w niej zadowolonymi krowami do pochowanych w trawie dzików, a cała otoczka typu niebo, trawa, proca, platformy w których pochowane są dziki (kłody drewna, skrzynie, zamrożone elementy) będzie się powtarzać to jest to w jakiś sposób nielegalne, czy nic nie stoi na przeszkodzie tworzyć te klony. Zastanawiam się w kontekście wymienionych przede wszystkim 2 tytułów (2048 i flappy bird) - ilość ich klonów była ogromna. Czy autorzy tych gier mogą jakoś walczyć z klonami i utraconymi przez nie zyskami?
Pozdrawiam,
Można walczyć, zglaszajac patent. Będąc właścicielem patentu możesz wytaczać proces sle musisz udowodnić ze kopia jest faktycznie zerżnięta z Twojego programu. Z tym ze proces patentowy troche trwa. A potem sa takie kwiatki jak na przykład slynny juz proces napoju energetycznego Tiger.
Electronic Arts pozwało kiedyś Zyngę za skopiowanie Sims Social. Nie pamiętam jaki był wynik, ale to już sobie sam możesz wyszukać w necie.
Z drugiej strony wszystko jest zrzynką.
Angry Birds przecież jest zrzynką z gry Crush the Castle (przypuszczam, że Crush the Castle też mogło być zrzynką z jakiejś wcześniej gry).
seria Worms to jedna wielka zrzynka ze Scorched Earth. W zasadzie połączenie Scorched Earth i Lemingów.
Flappy Bird też chyba nie było pierwszą taką grą, tylko jej fenomen był taki, że była super trudna, dlatego zdobyła taką popularność.
Nie, nie można opatentować pomysłu tylko jego "wykonanie/rozwiązanie" jest to dokładniej określone. Autor flappy birda był podobno szantażowany(czyt. dawano mu do zrozumienia) że kominy są żywcem z mario i lepiej było by na nich już nie zarabiać. Samego pomysłu zielonych kominów do ścieków nie można chronić bo były np. w croku, ale konkretną i określoną stylistykę już tak. A i dla oprogramowania (w polsce) nie trzeba nic patentować, bo kod jest z marszu chroniony prawem autorskim.
W europie nie ma patentów na oprogramowanie. Takie coś istnieje w usa.
Ostatnio byłem zainteresowany tetrisem.
Wyczytałem, że sporo klonów poznikało z Google Play -> https://en.wikipedia.org/wiki/Tetris#The_Tetris_Company
Warto wiedzieć, że nawet takiego starego konceptu jednak bronią :) I to dość skutecznie.