Pomysł na grę 3W

0

Mam zaprogramować jakąś grę 3W bez użycia gotowych silników, tzn generalnie mam zaprojektować własny silnik 3W i pokaz jego możliwości. Wobec tego szukam jakiegoś pomysłu na grę, powinna być prosta, ale umożliwiać zastosowanie paru efektów, np jakiś tam algorytm renderowania cieni. Mam czas do końca miesiąca - zadanie to projekt na uczelnię.

Wykorzystuję Javę i bindingi z jogamp.org

Wcześniej myślałem o klonie Bombermana, ale w zasadzie to nie jest gra, która nadaje się do 3W. Teraz myślę, żeby zrobić klon Sokobana.

Największym problemem jest to, że żadnym grafikiem nie jestem, a raczej ciężko znaleźć jakieś gotowe animowane modele, np w formacie MD2 czy MD3 (Kłejkowe formaty opisu postaci) oraz ciekawe tekstury. Mam na myśli, np gotową animowaną postać ludzika popychającego klocki.

Ma ktoś jakiś inny pomysł na prostą do zaimplementowania, a ciekawą grę 3W?

0

Nie będę się tego uczył bo nie ma sensu, stracę tyle czasu, że nie zdążę gry napisać. I tak mam napisać silnik w OpenGLu więc czy to będzie Blitz czy Java to wielkiej różnicy w łatwości pisania nie ma. No i chcę pisać to na Linuksie. Zresztą Blitz jest płatny, więc odpada.

Pytanie, które zadałem w temacie to nie "jakiego języka użyć?" tylko "jaką grę zrobić i skąd wziąć modele i tekstury?".

0

Dlaczego odpowiedzi merytoryczne są wstawiane jako komentarze?

0

To może tetris? w 3D oczywiście:p właściwie to bardziej klon breakout
moja pierwsza aplikacja w Javie:
http://tizaw.boo.pl/razi/TerDimTris/TerDim_2dni.zip
Sterowanie:
Strzałki – poruszanie klockiem
Numpad 1/3, 4/6, 2/8 – obracanie klockiem we wszystkich 3 wymiarach
Spacja – przyspieszenie opadania
r – wyłączenie “bujania się” kamery

http://www.tizaw.boo.pl/devblog/files/images/java/gra.jpg (trochę za duży żeby wstawić jako obrazek)

Tyle że zamiast "ducha" wyświetlany będzie cień

1

Mogę polecić link :) http://warsztat.gd/links.php jeśli szukasz darmowych zasobów.

0

Przestrzeń kosmiczna, latasz sobie małym statkiem kosmicznym i strzelasz do innych.
Masz kosmos, gwiazdy, statki kosmiczne, wybuchy(a co za tym idzie dynamiczne światła), efekty cząsteczkowe(jeśli chce ci się dużo robić) dla wystrzałów. Widok albo kokpitu, albo zza placów, prostu HUD(który pokaże orientację w przestrzeni). Jesteś w próżni, wszystko lata, więc i fizyka prosta w implementacji. Dla urozmaicenie można dodać asteroidy, wybuchające gwiazdy, albo takie co zmieniają się w białych/czerwonych/brązowych/błękitnych karłów. Czarna dziura pięknie ci pozwoli na pokazanie cieniowania, w momencie w którym zacznie "zasysać" światło.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1