System SLA dla własnej firmy ale też jego dystrybucja

0

Prowadzę niewielką firmę IT. Rozważam wdrożenie dedykowanego systemu SLA (aplikacja web + mobilna), jednak zastanawiam się nad stworzeniem także odrębnego systemu, który chciałbym zaproponować w modelu SaaS (na naszym serwerze) lub zakup licencji (u siebie na serwerze) jednak nie mam zielonego pojęcia czy warto myśleć o sprzedaży tego rodzaju systemu mniejszym / średnim firmą IT (duże posiadają własne systemy, a pewnie część średnich firm też).

Celem systemu jest:

  • Zapewnienie możliwości zgłaszania incydentów (w tym błędów) poprzez system rejestracji zgłoszeń
  • Przesłanie zgłoszenia incydentu do współpracowników w przypadku niedostępności danej osoby (np. twórcy serwisu)
  • Monitorowanie systemu (mierzenie dostępności oraz wydajności, umożliwiając wykrycie spadków wydajności zanim odczuje to użytkownik)

Są to główne cele. Funkcjonalność pozwoli na dodatkowe działania, na pewno przydatne podczas SLA m.in. np. WORKAROUND.

Co sądzicie Panie i Panowie? Warto spróbować?

Myślałem też nad możliwością dodania modułu do kontaktu telefonicznego np. integracja VoIP, aby umożliwić bezpośrednią możliwość dzwonienia z aplikacji.

0

Pod warunkiem, że będzie to wartościowe oprogramowanie dla kogoś, to możliwe, że dokona zakupu. A liczba potencjalnych klientów jest spora, bardzo spora. Nie mam żadnych informacji o tym ile jest w Polsce mniejszych, średnich firm IT ale zapewne będzie to dobre kilka tysięcy (powiedzmy 2 000, zakładając w miarę realnie, że 5% tych firm zainteresuje się Twoim produktem to masz 100 klientów - może nie od razu).

Sporo mniejszych firm nie stosuje SLA, niektórzy nawet nie wiedzą co to jest. Firma taka świadczy gwarancję&wsparcie techniczne mhm poprzez maila, telefon.. więc to może być jednym z Twoich problemów biznesowych, aby taką firmę przekonać. O wiele łatwiej pójdzie z samymi klientami, bo taka aplikacja to dla nich wartościowa rzecz. Dotrzyj do klientów, zakomunikuj, przedstaw pozytywne wartości zastosowania SLA i Twojej aplikacji, a oni już sami zajmą się tym, aby wykonawca ich projektu wdrożyć taką aplikację w procesie co najmniej gwarancyjnym.

Ogólnie dużo ciekawego oprogramowania dla IT jest dla wielu nie związanych z tą branżą, a zlecających wykonanie projektu po prostu nieznana, na czym taki klient de facto może stracić. Byłbym się nawet w stanie założyć o tauzena, że na 30 zleceniodawców na portalu Oferia co najmniej 20 nie będzie wiedziało co to SLA i to czego to służy (a gdy usłyszą to pojęcie, zastosowanie, korzyści to zaczną ten temat podczas rozmów z wykonawcami).

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1