Dystrybucja własnej gry stworzonej w Unity

0

Cześć,
Chciałem zapytać o sposoby dystrybucji i reklamy własnej gry komputerowej. Samo wrzucenie na Store mało daje.

Czy warto zainteresować się czymś takim jak GOG.com czy Steam?

A może macie jeszcze jakieś propozycje?

0

W Unity możesz też zrobić builda na mobile. Więc dochodzą sklepy Google Play oraz App Store, gdzie jedyną barierą jest właściwie opłata za konto developerskie ;)

Chociaż podobnie jak ze Steamem, czy GoG, samo wrzucenie gry niewiele daje - po prostu ludzie mają za duży wybór w sklepach.

Przy ograniczonym budżecie, rozsądnym rozwiązaniem jest znalezienie wydawcy ("publisher"), który zajmuje się promocją itp. Tylko, że tacy często liczą na pewniaka. Nie będą inwestować w produkt, w który nie wierzą.

Samemu można próbować nawiązać kontakt z jakimiś YouTuberami, którzy mają sporo subskrybentów.

Musisz mieć produkt, który warto reklamować. Jeśli nie warto go reklamować, to szkoda fatygi, bo i tak na nim nie zarobisz.

0

Zapomniałem dodać, że gra jest na Microsoft Store. Gra jest i będzie całkowicie darmowa i bez reklam.

Steam trzeba jakoś opłacić? Można tam dać darmową grę?

0

Można dać darmową grę na Steam, ale nawet darmowa gra musi przejść przez system Greenlight - użytkownicy głosują na tytuły, które mają znaleźć się na Steamie. Greenlight niebawem zostanie zlikwidowany i zastąpiony czymś droższym ale bardziej pewnym.

Przez Greenlight np. jakiś czas temu przeszedł Wesnoth - https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?l=polish&id=729138129 - darmowa gra.

Z innych rozwiązań:
https://itch.io/ - wydaje się być bezproblemowe
http://www.indiedb.com/ - można wrzucać pliki do 8GB, chyba mniejsza szansa na zaistnienie, bo kto by tam przeglądał pliki wszystkich gier dodawanych do bazy ;) Ale darmowy hosting gry masz jak w banku ;)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1