Wątek zablokowany 2015-07-22 13:52 przez dzek69.

ipla.tv - jak walczyć z oszustami?

0

Piszę ten post niejako jako przestrogę i ostrzeżenie przed ipla.tv. Z drugiej jednak strony potrzebuje porady.

W sobotę odbywała się walka Adamek - Szpilka. Postanowiłem wykupić dostęp do transmisji w cenie 40 zł. Po zapłaceniu w zakładce Moje pakiety pusto. Była godzina 20:00. Wpisuje kod na TV i widzę napis: Transmisja rozpocznie się o godz. 19:00. Próbuje kilka razy - nic. Telefon na infolinię. Oczekiwanie na połączenie z działem IT. Ok, w końcu się udało - transmisja ruszyła. Ja niestety przez nieuwagę zakupiłem dostęp po raz kolejny (płaciłem kartą, nie było żadnego monitu o tym, że już mam dostęp czy też okienka potwierdzającego typu: Czy na pewno chcesz zapłacić?). Facet na infolinii mówi żebym składał reklamację.

Przed walką wieczoru cała transmisja uklękła. Czarny ekran, brak możliwości połączenia się. Próbuje uruchomić na laptopie. Dostaje komunikat, że kod jest już użyty na TV. Przypominam sobie jednak że mam ten drugi kod kupiony omyłkowo. Na szczęście działa - oglądam na laptopie. Ufff...

Dzisiaj próbuje wyjaśnić sprawę z działem obsługi. Dostaje odpowiedź:

Uprzejmie informujemy, że oba kody z przesłanych przez Pana numerów transakcji zostały przez Pana aktywowane. Pierwszy kod na Smart TV Samsung (C6F2L62LE9), drugi na stronie www.ipla.tv (RW7FGEGLE9). W związku z powyższym zwrot środków za dokonane transakcje nie jest możliwy.

Próbuje wyjaśnić jeszcze raz, że to nie moja wina, że były problemy techniczne itp itd. Dostaje odpowiedź:

Uprzejmie informujemy, że ze strony IPLI usługa świadczona była poprawnie, w związku z czym nie widzimy podstaw do zwrotu środków za zakupione kody.

I tyle. Jestem bardzo zawiedziony. Widzę, że na FB na fan page'u ipla inni ludzie też piszą że mieli problemy. Nigdy więcej nie zamierzam skorzystać z usług tej firmy ale jak teraz odzyskać 40 zł? Bo obecnie jestem stratny 80 zł oraz kosztuje mnie to wiele nerwów.

Co mogę zrobić? Sąd?

3

W przypadku odrzucenia reklamacji warto spróbować przez UOKiK. http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
Przynajmniej w przypadku moich rodziców to pomogło (jakieś przpychanki z Orange, TP i reklamacje butów). Wszystkie przypadki wyszły na nasza korzyść.

0

Jesteś stratny 40 zł, bo walkę (choć w kawałkach to jednak obejrzałeś)...

Nic nie zrobisz, sam prowadzisz serwis i wiesz, że błędy i niedociągnięcia to jest rzecz normalna - po prostu może ich przerosła chmara ludzi, którzy chcieli zobaczyć mordobicie i serwis nie wytrzymał. Wątpię, żeby w jakikolwiek sposób logowali czy to obejrzałeś czy nie. Dostałeś kod, wpisałeś i to zanotowali. Ale to i tylko to. Twoja wina po części, że wykupiłeś drugi raz (przed wyjaśnieniem z serwisem dlaczego pierwszy nie działa). :(

Walkę obejrzałeś, kody wykorzystałeś a oni co najwyżej mogą wyciągnąć wnioski i poprawić co tam znajdą niedobrego...

1

Wrzuć to na Wykop

0

@M. ja nie chce odzyskać 80 zł tylko połowę - 40 zł. Ok, fakt walkę obejrzałem. Z problemami - owszem. Trochę stresu było. Jeżeli youtube czy FB przestałby działać to nie złościłbym się. Nie płacę za to. Co innego jak płacisz 40 zł. A nie jest to mało. Ba, gdy płacisz przypadkowo 80 zł i chcesz polubownie załatwić sprawę i odzyskać 40 zł które zapłaciłeś przypadkiem, a firma ci odmawia - wpadasz w furię.

Byłem przekonany, że nie będzie problemów z odzyskaniem tej kwoty. Bo rozumiem, że awarię się zdarzają. Byłem przekonany, że ipla podejdzie do tego "po ludzku". Zawiodłem się. Ja wiem, że z oferty tej firmy już nigdy nie skorzystam. Gdyby sprawa została załatwiona polubownie pewnie dałbym jej jeszcze szansę.

Mam świadków, że ich oferta nie działała prawidłowo. Mam zapis rozmowy z infolinią. Mój błąd polegał na skorzystaniu z tego drugiego kodu na laptopie. Ale nie robiłbym tego gdyby ich usługa działa prawidłowo! Miałem dużą nadzieje, że wobec zaistniałych okoliczności nie będą się "ścierali" o 40 zł...

0

Usługodawca ma logi i widzi, że oglądanie było z jednego IP i na dodatek nie w całości i nie równocześnie, więc nie powinien się wykręcać tylko grzecznie oddać pieniądze.
Ja bym złożył reklamację jeszcze raz, najlepiej z CC do powiatowego rzecznika praw konsumenta, i prosił o zweryfikowanie twojego oświadczenia z tymi logami (ile zostało obejrzane z jakich IP i jakich urządzeń).
jeśli takich logów nie mają to muszą uwierzyć ci na słowo.

1

@MarekR22: dokładnie tak. Wydaje mi się że mają logi ponieważ w odpowiedzi na reklamację napisano z jakich urządzeń odtwarzana była transmisja. Oczywiście nie była odtwarzana równocześnie. Nie jestem oszustem, nie próbuje nikogo naciąć. Z tego co czytam, nie jestem odosobnianym przypadkiem, co jakiś czas ipla notuje takie wtopy. Mojemu koledze też nie chcieli uznać reklamacji ponieważ uznali, że ma on niewystarczającą przepustowość łącza (10 Mbit).

już napisałem do UOKIKU. Zobaczymy jednak, czy odpowiedzą na e-maila. Jeżeli nie to pójdę osobiście i będę informował o sprawie.

0

Z ich punktu widzenia kupiłeś 2 kody i oba wykorzystałeś. Powinieneś udowodnić że drugi kod kupiłeś przypadkiem bo źle działa ich serwis, ale nie trzeba było go wykorzystywać. Sprawa dosyć karkołomna.

3

Otrzymałem odpowiedź od konsumenckiego centrum porad.

[...] Zatem musi Pan wykazać przypadkowość zakupu dwóch kodów. w tym kontekście dobrze, że ma Pan nagranie z konsultantem, w trakcie której – jak domniemam – na bieżąco (jeszcze w trakcie transmisji) zgłosił Pan omyłkowy zakup dwóch kodów.

Niestety, sprawa o tyle się skomplikuj, że drugi kod Pan wykorzystał. Owszem, jak Pan twierdzi, było to związane z przerwaniem transmisji w telewizji, wszakże zaistniałe zdarzenie (przerwa w transmisji) powinno być przedmiotem oddzielnej reklamacji i żądania przez Pana zwrotu ceny (lub przynajmniej znacznej jej części) zapłaconej za pierwszy kod, względnie zbonifikowania jej z ceną zapłaconą za drugi kod, który – koniec końców - zmuszony był Pan wykorzystać z uwagi na zaistniały problem z odbiorem transmisji przy użyciu pierwszego kodu

Mam zapis rozmowy z infolinią gdzie powiedziałem, że omyłkowo zakupiłem drugą transmisję. Mam też świadków. Polecono mi kontakt bezpośredni z federacją konsumentów. Tak zrobię i w razie czego - będę informował :)

5

Dostałem odpowiedź od ipla, że 40 zł oddadzą w ciągu 14 dni. Trzymam ich za słowo, póki co sprawę uważam za zamkniętą :)

0

No i fajnie. Nie można się poddawać. Daj znać czy faktycznie oddali.

2

Polskie firmy dopiero uczą się szacunku do klienta. Zapewne za parę lat takie coś załatwi się o wiele sprawniej.

0

W USA dostałbyś przeprosiny i darmowy abonament na miesiąc, ale w naszym dzikim kraju wiadomo jak jest.

2

Dokładnie. Sytuacja z USA: w restauracji pomylili moje zamówienie (ktoś inny dostał moje danie) przez co musiałem dłużej czekać. Rezultat: nie musiałem płacić rachunku.

2
MiL napisał(a):

W USA dostałbyś przeprosiny i darmowy abonament na miesiąc, ale w naszym dzikim kraju wiadomo jak jest.

Ludzie dzicy, to i kraj dziki.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1