[Książka] Perełki Programowania Gier

0

Witam,
nie wiedziałem gdzie umieścić ten temat. Pewnie słyszeliście o serii książek "perełki programowania gier". Zastanawia mnie kilka rzeczy:

  1. Czy w każdej książce jest poruszane inne zagadnienie, czy jednak może są one uaktualnieniem poprzednich tomów?
  2. Czy powinno się poznać wszystkie tomy, czy tylko ostatni?
  3. Co wy sądzicie o tych książkach? Warte są kupna i nauki?
  4. Czy w książce jest sama teoria, czy może coś na zasadzie nauka+krok po kroku jak zrobić grę?

Bardzo proszę o odpowiedź.

// popraw temat! - Ł
// przepraszam zapomniałem

0

Książki są "dziwne". Część z nich wydano po polsku (tomy 1-3 i 6). Reszta jest po angielsku. Prezentowany materiał to właśnie "perełki". Przykłady przełomowych rozwiązań lub ciekawostek z rożnych gier. By zrozumieć co i jak trzeba znać C++ na poziomie przynajmniej ponadpodstawowym. Same rozwiązania są fajne :) Książki warto upić nawet by mieć duże repozytorium kodu z omówieniami.

0

Ja nie polecam. Po przejrzeniu, stwierdziłem, że więcej w tym teorii niż samego kodu do przepisania/analizowania.

Mogę się mylić, bo tylko przejrzałem.

0

@Grymek, dobry projekt == jak najmniej kodu.

Właśnie piszę "wahadło matematyczne" i korzystam z rozwiązań generowania obrazu i obliczania w tle.

0

jutro do empiku skoczę i zobaczę głębiej jak to wygląda. Może małą recenzję napisze :D

0
Grymek napisał(a)

Ja nie polecam. Po przejrzeniu, stwierdziłem, że więcej w tym teorii niż samego kodu do przepisania/analizowania.

Mogę się mylić, bo tylko przejrzałem.

Nie, nie mylisz się. Kodu jest jak na lekarstwo.
Sęk jednak w tym, że seria jest adresowana do tych co już jak Koziołek wspomniał potrafią wykorzystać C++, ale nie tylko. Brak kodu znacznie uniezależnia od języka/środowiska.
Jest tam teoria, podstawy matematyczne, idea działania, czyli wszystko co potrzebne średniozaawansowanemu programiście do zrobienia tego co ma zrobić.

Co do pytań:

1 - Każda książka jest o czym innym, ew znacznie rozszerza informacje z poprzednich tomów.
2 - To zależy. Tom pierwszy jest pełnym przeglądem tego co powinno Ci wystarczyć do mniej ambitnych projektów, min: STL, zarządzanie danymi, przyspieszanie obliczeń, protokoły sieciowe i ochrona przed podstawowymi atakami, szeroko opisana matematyka (kwaterniony, interpolacje, automaty liczb pseudolosowych), sztuczna inteligencja, operacje na wielokątach wraz z optymalizacją itp.
Tom drugi (i niestety ostatni jaki posiadam, ale to się zmieni ...): optymalizacja kodu, DLL'ki, menadżer pamięci, bardziej zaawansowana matematyka, detekcja, SI na znacznie wyższym poziomie (tzn optymalizacja do bólu i nie tylko :) ), zarządzanie geometrią, wyświetlaniem i dźwiękiem.
Jest co czytać i co najważniejsze z czego czerpać pomysły.
3 - Jak najbardziej. Nawet jak nie planujesz siedzieć w tym przemyśle to pierwszy tom sporo może pomóc w wielu przypadkach.
4 - Nie masz krok po kroku, bo i nie jest to typowy "kurs programowania" gdzie na przykładzie jakiegoś mniej lub bardziej ambitnego programiku coś tłumaczą. Każdy rozdział jest poświęcony czemu innemu, czasem się zazębiają, czasem powiązane są z innymi, ale rzadko. Traktowałbym to raczej jak zbiór referatów przygotowanych przez różnych twórców gier. W sumie to tym właśnie ta książka jest.

Co do przykładów krok po kroku to mogę zaproponować książeczkę "OpenGL Programowanie Gier" k. Hawkins, D. Astle. Masz tam bogate omówienie pod kątem grafiki i dźwięku, oraz jeden rozdział poświęcony napisaniu prostego shootera, z kodem i omówieniem założeń co i jak krok po kroku.

0
Grymek napisał(a)

Ja nie polecam. Po przejrzeniu, stwierdziłem, że więcej w tym teorii niż samego kodu do przepisania/analizowania.

Mogę się mylić, bo tylko przejrzałem.

Eee... i to jest wg. ciebie wada? Imho miejscami jest nawet za duzo kodu, dali by glownie teorie i przyklady implementacji jakichs trudniejszych zagadnien (szczegolnie tych zwiazanych konkretnie z danym jezykiem lub jakimis sztuczkami), zamiast strzelac ogromnymi listingami na pare stron. Imho jak programista nie umie czegos zaimplementowac na podstawie dokladnego opisu to go po prostu nie zrozumial i tyle, zadne przepisywanie listingow mu nie pomoze.

0

Witam!
Seria tych książek jest świetna.. mamy w firmie komplet :] ..
Dziś pojawił się problem.. potrzebowałem pilnie materiały z płytki od pierwszego tomu.. zonk.. dołączona zła płyta (jest "ABC Visual Basica 6" :D ) .. Mam taką prośbę.. czy znalazł by się ktoś o wielkim sercu i podesłał materiały od rozdziałów 3.3-3.6 (planowanie drogi).. bardzo mi zależy..

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1