Release dla Windows 64-bit — Fairtris_2.0.0.20_release.zip
Repozytorium — https://github.com/furious-programming/Fairtris-2-UC
Fairtris 2: wiki — https://github.com/furious-programming/Fairtris-2-UC/wiki
Fairtris 2: The Ultimate Chllenge to kolejne odsłona gry Fairtris, tym razem już nie w formie narzędzia do testowania różnych mechanik i generatorów, a jako normalna gra wideo. Silnik pozostał ten sam, ale został unowocześniony, dodałem sporo usprawnień i poprawek (w tym łatek błędów), a także otrzymał nową szatę graficzną, zdecydowanie ładniejszą niż ta poprzednika — graficzny skok z NES do SNES.
Nowa wersja niemal całkowicie zrywa z kompatybilnością z NES-em, usunięte zostały niemal wszystkie ficzery, które istnieją w Nintendo Tetris®, a pozostały tylko te dające najlepszą responsywność sterowania oraz najwięcej zabawy. Fairtris 2 nie posiada ograniczenia co do długości rozgrywki, takiego jak wersja na NES-a — największa wspierana szybkość opadania klocków została nieco obniżona, aby dało się grać w nieskończoność. Dzięki temu możesz grać tak długo jak tylko potrafisz.
Zgodnie z nowymi osiągnięciami graczy klasycznej odsłony, dodałem wsparcie zglitchowanych palet kolorów dla stosu i klocków, które używane są na poziomach od 138
do 255
. Ostatecznym wyzwaniem jest dojście do poziomu 255
i jego pobicie, które zostanie nagrodzone niespodzianką. Dojście do poziomu 256
zajmuje około półtorej godziny jest bardzo trudne, szczególnie przez bardzo nieprzyjazne zglitchowane kolory klocków na niektórych poziomach.
Mechanika sterowania została ujednolicona i wybrane zostały tylko najlepsze funkcje, a także dodana jest opcja ustawienia szybkości automatycznego przesuwania klocków, dostępna w ustawieniach gry. Nowy Fairtris w dalszym ciągu wspiera siedem różnych algorytmów losujących kolejne klocki, więc każdy może wybrać sobie taki, który mu się podoba i daje najlepszą zabawę.
Okno gry może działać w trybie desktopowym i być mniejsze od ekranu, może też działać w trybie desktopowego fullscreenu (na dowolnym ekranie) oraz w ekskluzywnym fullscreenie, dającym najlepszą wydajność (niestety tylko na głównym ekranie). Grę można obsługiwać z poziomu klawiatury i gamepadów, a także zmienić mapowanie klawiatury/gamepada, w ustawieniach gry.
Jeśli potrzebujesz dowiedzieć się więcej, zobacz readme oraz wiki projektu w GitHub. Znajdziesz tam opisy dotyczące poszczególnych ekranów gry, sterowania oraz jej zawartości.