program rysuje prostokat na form1
program podaje ascii klawiszow
Wątek przeniesiony 2023-06-24 08:31 z Delphi i Pascal przez Riddle.
Po kilku latach pisania w dziale Kariera jednak zaczynasz się uczyć programowania. Hooo hooo, powdzenia
A któż ci powiedział ,że pascala ? Kariery w tym na pewno nie zrobisz
ps. program atywirusowy znalazł zagrożenia, czyli mówiąc mniej delikatnie: ugryź się w nos z załączaniem binariów
jeśli chcesz pokazać kod, to lepiej go wrzucić na Github.
Ok, ale powiedz mi proszę, po co wrzuciłeś te swoje archiwa? Oczekujesz pomocy? Jeśli tak, to napisz z czym masz problem. Jeśli chcesz się pochwalić czy uzyskać jakiś feedback - od tego jest dział Oceny i recenzje
moze to dziwnie napisze ale chce pokazac efekt a nie kod
Lepiej by było pokazać coś sensowniejszego niż programiki do zaklepania w minutę.
krzychu82a napisał(a):
moze to dziwnie napisze ale chce pokazac efekt a nie kod
Zrzuty ekranu zwykle się dołącza, aby było wiadomo o co chodzi.
@krzychu82a: uruchomienie EXE w któym nie wiadomo co jest może przyczynić się do wielu godzin dodatkowej "roboty" z naprawieniem skutków szkodliwego programu.
Na Twoim miejscu to bym nie publikował , ale co najważniejsze też nie uruchamiał takich programów
Chcesz pokazać jak coś działa zrób print screen, możesz też opublikować kod kompletnego projektu (kompletny: otwierasz w IDE robisz build i działa)
Ktoś to uruchamiał ?
Jest klimat lat 1990 ?
furious programming napisał(a):
Lepiej by było pokazać coś sensowniejszego niż programiki do zaklepania w minutę.
krzychu82a napisał(a):
moze to dziwnie napisze ale chce pokazac efekt a nie kod
Zrzuty ekranu zwykle się dołącza, aby było wiadomo o co chodzi.
masz racje
i wlasnie czeka mnie troche kodowania
gdyz chce gre konsolowa przepisc na form1 ;-)
dlatego przypominam sobie podstawy
Jeśli interesuje Cię przepisanie gry na nowszą technologię, to polecam pójść w kierunku jakiegoś API do tworzenia gier, np. SDL, SFML, raylib czy Allegro (są biblioteki proceduralne i obiektowe, możesz dopasować do swoich potrzeb). Robienie gier przy użyciu LCL nie ma zbyt wiele sensu — wydajność słaba, funkcjonalność też słaba (bo niedostosowana do gier), ogólnie słabo.
Fairtrisa robiłem początkowo w LCL, żeby sprawdzić czy w ogóle będzie to działać, a później podłączyłem SDL-a — niebo a ziemia. Akceleracja sprzętowa, ekskluzywne tryby wideo, mikser audio, obsługa wszelkich urządzęń inputu, wszystko łatwe w użyciu. Na LCL szkoda czasu, więc go olej i skorzystaj z dedykowanych tworzeniu gier rozwiązań.
mam pytanie czy moge obsluge tej gry zastapic klawiatura ?graa.zip
unit Unit1;
{$mode objfpc}{$H+}
interface
uses
Classes, SysUtils, Forms, Controls, Graphics, Dialogs, Grids, StdCtrls, Arrow;
type
{ TForm1 }
TForm1 = class(TForm)
Button1: TButton;
Button2: TButton;
Button3: TButton;
Button4: TButton;
Button5: TButton;
procedure Button1Click(Sender: TObject);
procedure Button2Click(Sender: TObject);
procedure Button3Click(Sender: TObject);
procedure Button4Click(Sender: TObject);
procedure Button5Click(Sender: TObject);
procedure FormCreate(Sender: TObject);
private
public
end;
var
Form1: TForm1;
x,y:integer;
key:char;
implementation
{$R *.lfm}
{ TForm1 }
procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
begin
form1.Refresh;
x:=2;
y:=2;
canvas.font.size:=10;
canvas.TextOut(15*x,15*y,'#');
end;
procedure TForm1.Button2Click(Sender: TObject);
begin
dec(y);
Canvas.Font.Color:=clBlack;
canvas.TextOut(15*x,15*y,'#');
Canvas.Font.Color:=clWhite;
canvas.TextOut(15*x,15*(y+1),'#');
end;
procedure TForm1.Button3Click(Sender: TObject);
begin
dec(x);
Canvas.Font.Color:=clBlack;
canvas.TextOut(15*x,15*y,'#');
Canvas.Font.Color:=clWhite;
canvas.TextOut(15*(x+1),15*y,'#');
end;
procedure TForm1.Button4Click(Sender: TObject);
begin
inc(x);
Canvas.Font.Color:=clBlack;
canvas.TextOut(15*x,15*y,'#');
Canvas.Font.Color:=clWhite;
canvas.TextOut(15*(x-1),15*y,'#');
end;
procedure TForm1.Button5Click(Sender: TObject);
begin
inc(y);
Canvas.Font.Color:=clBlack;
canvas.TextOut(15*x,15*y,'#');
Canvas.Font.Color:=clWhite;
canvas.TextOut(15*x,15*(y-1),'#');
end;
procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
begin
end;
end.
nowa wersja