Wątek przeniesiony 2023-06-24 08:31 z Delphi i Pascal przez Riddle.

Program wyświetlający prostokąt oraz prezentujący kody ASCII

0

program rysuje prostokat na form1

project1.zip

program podaje ascii klawiszow

ascii.zip

1

Po kilku latach pisania w dziale Kariera jednak zaczynasz się uczyć programowania. Hooo hooo, powdzenia

A któż ci powiedział ,że pascala ? Kariery w tym na pewno nie zrobisz

ps. program atywirusowy znalazł zagrożenia, czyli mówiąc mniej delikatnie: ugryź się w nos z załączaniem binariów

0

program rysuje na form1

cos rysuje ;-)

project2.zip

1

jeśli chcesz pokazać kod, to lepiej go wrzucić na Github.

2

Ok, ale powiedz mi proszę, po co wrzuciłeś te swoje archiwa? Oczekujesz pomocy? Jeśli tak, to napisz z czym masz problem. Jeśli chcesz się pochwalić czy uzyskać jakiś feedback - od tego jest dział Oceny i recenzje

0

moze to dziwnie napisze ale chce pokazac efekt a nie kod

1

Lepiej by było pokazać coś sensowniejszego niż programiki do zaklepania w minutę.

krzychu82a napisał(a):

moze to dziwnie napisze ale chce pokazac efekt a nie kod

Zrzuty ekranu zwykle się dołącza, aby było wiadomo o co chodzi.

2

@krzychu82a: uruchomienie EXE w któym nie wiadomo co jest może przyczynić się do wielu godzin dodatkowej "roboty" z naprawieniem skutków szkodliwego programu.
Na Twoim miejscu to bym nie publikował , ale co najważniejsze też nie uruchamiał takich programów

Chcesz pokazać jak coś działa zrób print screen, możesz też opublikować kod kompletnego projektu (kompletny: otwierasz w IDE robisz build i działa)

1

Ktoś to uruchamiał ?
Jest klimat lat 1990 ?

0
furious programming napisał(a):

Lepiej by było pokazać coś sensowniejszego niż programiki do zaklepania w minutę.

krzychu82a napisał(a):

moze to dziwnie napisze ale chce pokazac efekt a nie kod

Zrzuty ekranu zwykle się dołącza, aby było wiadomo o co chodzi.

masz racje

i wlasnie czeka mnie troche kodowania

gdyz chce gre konsolowa przepisc na form1 ;-)

dlatego przypominam sobie podstawy

screen11.png

0

Jeśli interesuje Cię przepisanie gry na nowszą technologię, to polecam pójść w kierunku jakiegoś API do tworzenia gier, np. SDL, SFML, raylib czy Allegro (są biblioteki proceduralne i obiektowe, możesz dopasować do swoich potrzeb). Robienie gier przy użyciu LCL nie ma zbyt wiele sensu — wydajność słaba, funkcjonalność też słaba (bo niedostosowana do gier), ogólnie słabo.

Fairtrisa robiłem początkowo w LCL, żeby sprawdzić czy w ogóle będzie to działać, a później podłączyłem SDL-a — niebo a ziemia. Akceleracja sprzętowa, ekskluzywne tryby wideo, mikser audio, obsługa wszelkich urządzęń inputu, wszystko łatwe w użyciu. Na LCL szkoda czasu, więc go olej i skorzystaj z dedykowanych tworzeniu gier rozwiązań.

0

mam pytanie czy moge obsluge tej gry zastapic klawiatura ?graa.zip

unit Unit1;

{$mode objfpc}{$H+}

interface

uses
  Classes, SysUtils, Forms, Controls, Graphics, Dialogs, Grids, StdCtrls, Arrow;

type

  { TForm1 }

  TForm1 = class(TForm)
    Button1: TButton;
    Button2: TButton;
    Button3: TButton;
    Button4: TButton;
    Button5: TButton;
    procedure Button1Click(Sender: TObject);
    procedure Button2Click(Sender: TObject);
    procedure Button3Click(Sender: TObject);
    procedure Button4Click(Sender: TObject);
    procedure Button5Click(Sender: TObject);
    procedure FormCreate(Sender: TObject);
  private

  public

  end;

var
  Form1: TForm1;
  x,y:integer;
  key:char;
implementation

{$R *.lfm}

{ TForm1 }

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
begin

form1.Refresh;

x:=2;
y:=2;

canvas.font.size:=10;
canvas.TextOut(15*x,15*y,'#');

end;

procedure TForm1.Button2Click(Sender: TObject);
begin

  dec(y);

  Canvas.Font.Color:=clBlack;
  canvas.TextOut(15*x,15*y,'#');
  Canvas.Font.Color:=clWhite;
  canvas.TextOut(15*x,15*(y+1),'#');

end;

procedure TForm1.Button3Click(Sender: TObject);
begin
  dec(x);

  Canvas.Font.Color:=clBlack;
  canvas.TextOut(15*x,15*y,'#');
  Canvas.Font.Color:=clWhite;
  canvas.TextOut(15*(x+1),15*y,'#');

end;

procedure TForm1.Button4Click(Sender: TObject);
begin
  inc(x);

  Canvas.Font.Color:=clBlack;
  canvas.TextOut(15*x,15*y,'#');
  Canvas.Font.Color:=clWhite;
  canvas.TextOut(15*(x-1),15*y,'#');
end;

procedure TForm1.Button5Click(Sender: TObject);
begin
  inc(y);

  Canvas.Font.Color:=clBlack;
  canvas.TextOut(15*x,15*y,'#');
  Canvas.Font.Color:=clWhite;
  canvas.TextOut(15*x,15*(y-1),'#');

end;

procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
begin

end;

end.


0

nowa wersja

gra_zjadacz_2.zip

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1