Scriptcraft - gra programistyczna

7

Witam. Chciałbym zaprezentować Wam moją grę napisaną w Pythonie.

Scriptcraft polega na zaprogramowaniu własnych jednostek (zbieraczy minerałów, czołgów i budujących je baz) tak, aby pokonać innych graczy. Wzorowałem się na internetowej, wieloosobowej (MMORTS!) wersji dostępnej pod adresem http://informatyka.wroc.pl/scriptcraft, natomiast mój projekt jest jego klonem, który można uruchomić na własnym komputerze.
Screenshot: https://raw.github.com/chrismedrela/scriptcraft/master/screenshot.png

Instalacja.
Pod Linuxem wystarczy wpisać w shellu:

sudo apt-get install python-imaging-tk tk8.5 tk8.5-dev tcl8.5 tcl8.5-dev python-tk
sudo pip install PIL
git clone https://github.com/chrismedrela/scriptcraft.git
python scriptcraft/runclient.py

Pod Windowsem wystarczy ściągnąć tego zipa: https://github.com/chrismedrela/scriptcraft/raw/windows-dist/scriptcraft-for-windows.zip i rozpakować. Trzeba jeszcze podać ścieżkę do kompilatora C++ lub interpretora Pythona, jeżeli zamierzacie programować jednostki w którymś z tych języków (szczegóły konfiguracji znajdują się na githubie).

Krótki przewodnik jak grać, szczegółowy opis instalacji i ewentualnej konfiguracji oraz możliwości znajduje się na githubie: https://github.com/chrismedrela/scriptcraft.
Zachęcam do testowania. Proszę o opinie, konstruktywną krytykę i propozycje zmian.

0

Dzięki za uwagi. Z pewnych rzeczy nie zdawałem sobie sprawy (np. że zmaksymalizowane okno jest złe, przy testowanie nie zauważyłem błędu przy wklejaniu kodu, nie sprawdziłem też pamięciożerności). Jeśli chodzi o skalowanie, to próbowałem się z tym uporać stosując różne cache, ale nadal muli (chyba wybrałem zbyt wolną bibliotekę graficzną).

Jeśli chodzi o edytor kodu i problem braku kolorowania składni, to jest to prowizorka. Zastanawiałem się, czy nie lepiej byłoby, gdyby gracz korzystał ze swojego ulubionego IDE, zapisywał kod do pliku, a gra obserwowałaby ten plik i w razie modyfikacji automatycznie zmieniłaby program. Ten sposób ma tę zaletę, że nie powtarzam się, to jest nie muszę implementować kolorowania składni i tych wszystkich bajerów obecnych w każdym IDE.

@Szczepan, zbieracze minerałów nie mogą atakować. Tylko czołgi.

Obecnie dalej rozwijam grę, ale przepisuję ją tak, aby można było w nią grać używając przeglądarki (czyli tak, jak w oryginalnej wersji).

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1