Musze napisać bo nie mam pomysłu, a już za długo siedzę przy tym i może ktoś ma świeży pomysł.
Ktoś wynajmuje na przykład mieszkanie. Dla danej osoby jest wpisane że płaci do 5 danego miesiąca, inna osoba może zapłacić innego dnia, zależy jak się umówi. Osoba mieszka od stycznia i ma zapłacić czynsz do 5 lutego. Więc kwota ustalona już jest i system 7 dni przed terminem generuje rachunek z wpisaną kwotą bo np czynsz może się zwiększyć więc historia rachunków wygenerowanych musi być niezmienna. Ok gościu widzi w zakładce rachunek.
Teraz trzeba do tego dodać prąd, gaz i wodę. Te rachunki przychodzą w różnych odstępach. I pytania:
- Kiedy wygenerować rachunek ?
- Jak edytować kwotę ?
Ktoś mieszka od stycznia i ma płatne do 5 wszystkie rachunki.
Wygeneruje mu się rachunek za czynsz płatny do 5 lutego.
Przychodzi luty i znowu płaci tylko czynsz do 5 marca. Ale w marcu dostał rachunek prąd za styczeń i luty 200 złotych
Czy teraz po dodaniu tego rachunku za prąd powinienem wygenerować rachunek dla wynajmującego np że dodam ten rachunek 10 marca i jest wygenerowany, że musi zapłacić tylko wtedy z datą jak czynsz ? jeśli wprowadzony rachunek jest wiecej niz 7 dni przed datą należności. Jeśli jest mniej niż 7 dni to dodaj do kolejnego miesiąca ?
A co jeśli zamiast 200 złotych wpisze 2000 zł ? wtedy wygeneruje mi się błędny rachunek. Zatem powinienem zmienić kwotę i wygenerować jeszcze raz. Ale ten stary rachunek zostanie z tą złą kwotą, bo może ktoś jest w trakcie jego płacenia więc nie mogę go usunąć ani zmienić kwoty na nim.
Ma ktoś jakiś pomysł jak najprościej rozwiązać motyw z tymi rachunkami ?