Platformówka z widokiem izometrycznym - da się zrobić ją dobrze?

Odpowiedz Nowy wątek
2019-01-09 14:55
Pijany Samiec
0

Chyba mało jaki gatunek w historii gier wywołuje tyle kontrowersji, co platformówki z widokiem izometrycznym. Najczęstsze zarzuty to trudności z oceną odległości i planowaniem ruchu związane z formą prezentacji przestrzeni i sterowaniem w którym ruch odbywa się pod "nienaturalnym kątem". Trudno właściwie jest nawet przytoczyć sobie z pamięci jakąś znaną szerzej platformówkę wykorzystującą rzut izometryczny. Czy spotkaliście się z jakimiś wartymi uwagi tytułami, które prezentują to zagadnienie "wykonane dobrze"?

Pozostało 580 znaków

2019-01-11 13:51
0

A cały cykl "The Last Ninja" na C64 to co?


"Sugeruję wyobrazić sobie Słońce widziane z orbity Merkurego, a następnie dupę tej wielkości. W takiej właśnie dupie specjalista ma teksty o wspaniałej atmosferze, pracy pełnej wyzwań i tworzeniu innowacyjnych rozwiązań. Pracuje się po to, żeby zarabiać, a z resztą specjalista sobie poradzi we własnym zakresie, nawet jeśli firma mieści się w okopie na granicy obu Korei."
-somekind,
konkretny człowiek-konkretny przekaz :]
Właśnie przez ten przeklęty rzut izometryczny w ogóle nie umiałem grać w tę grę, która, bądź co bądź, uchodzi za kultową. Sterowanie jak dla mnie było w tym tytule skopane. - grzesiek51114 2019-01-11 13:54
E dało się, paczką kumpli skończyliśmy wszystkie 4 czy 5 części. - MasterBLB 2019-01-11 14:06
No to mieliście duże pokłady cierpliwości albo czity, jeśli w ogóle do tej gry jakiekolwiek były. ;) Mnie sterowanie zmęczyło na tyle, że już w zasadzie nie wracałem do Last Ninja. - grzesiek51114 2019-01-11 14:07
@grzesiek51114: tak samo miałem. Gra była ultra ładna i ciekawa technicznie. Ale nie miałem siły tego joystickiem ogarniać. - jarekr000000 2019-01-17 17:29

Pozostało 580 znaków

2019-01-11 14:24
0

Z takich nowszych to może Lumo by się nadawało i Monument Valley (chociaż ten drugi trochę mniej). Całkiem przyjemne gierki. Pamiętam, że była jeszcze Lara Croft and the Guardian of Light. Z czasów Game Boya kojarzę jeszcze coś takiego jak Monster Max.

Generalnie rzut izometryczny kojarzy się głównie z grami RPG (Fallout, no i oczywiście gry fabularne od BioWare), do zręcznościówek to - moim zdaniem - "czyste" 3D albo "Mario-style" wystarczają w zupełności.

Pozostało 580 znaków

2019-01-11 14:55
1

Nie za bardzo rozumiem połączenia. Platformówka to platformówka, to jest w niej fajne właśnie, że trzeci wymiar nie komplikuje rozgrywki. Rzut izometryczny jest dobry dla RPGów i startegii, bo w nich ważna jest otaczająca przestrzeń, ułatwia orientację w terenie.

Chociaż w sumie to były chyba takie logiczne gierki w których rzeczywiście to działało, bo dodatkowy wymiar nie utrudniał sterowania.

edytowany 2x, ostatnio: elwis, 2019-01-14 15:44

Pozostało 580 znaków

2019-01-14 13:26
0

@offtop @Kot Sylwester

Generalnie rzut izometryczny kojarzy się głównie z grami RPG (Fallout, no i oczywiście gry fabularne od BioWare)

Pierwszy fallout nie był zrobiony w rzucie izometrycznym, a w aksonometrycznym, albo inaczej w rzucie kawalerskim. Różnice można zobaczyć na obrazku niżej, skopiowałem go z wikipedii.

screenshot-20190114132535.png

Izometria też jest aksonometrią, tylko jej specjalnym przypadkiem. - hauleth 2019-01-14 15:08
@hauleth: co nie zmienia faktu że rzut kawalerski różni się od rzutu izometrycznego. O rzutach jako takich stanowi ten post. - several 2019-01-14 15:38
@several: zgadzam się, dla tego to jest komentarz o treści http://i.imgur.com/DpQ9YJl.png - hauleth 2019-01-14 16:46
@several: w rzucie kawaleryjskim, hm... chociaż wychodzi, że występują obie nazwy. Czego to się człowiek na starość nie dowie 8-O - Freja Draco 2019-01-14 18:23
@hauleth: fair enough ;) - several 2019-01-15 00:34

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0