Grafika 2D – model samochodu i jego obracanie w grze

0

Witam,
niedługo będę robił swój pierwszy projekt z programowania - grę, do której chciałbym samodzielnie zrobić grafikę. Będzie to gra typu Bumper Cars.
Chciałbym, aby samochodziki obracały się w stronę w którą jadą. Można to zrobić spritem, podmieniając grafiki w zależności od kierunku poruszania się samochodzika, ale wtedy byłoby pewnie kilka punktów zmiany w zależności od kierunku samochodzika ( S, SE, E, NE, N, NW, W, SW). Wyglądałoby to wtedy mało płynnie. Wolałbym żeby samochodzik obracał się płynnie i stąd moje pytanie. Jak uzskać taki efekt. Należy po prostu zrobić rzeczywiście wiele grafik, może jakiś 1 model, czy jak ? Jestem w tym temacie zielony, także przepraszam ze niespójności, czy błędy. Przesyłam poniżej poglądowo jak miałaby ta gra wyglądać.
https://scr.hu/9kNKAR

1

Jakbyś zrobił rzut jak w GTA, to wystarczyłoby jedno autko i mógłbyś ten obrazek obracać o dowolny kąt w kodzie gry.

Jakbyś miał modele 3D autek, to byś mógł je wyświetlać w dowolnym rzucie kamery obrócone o dowolny kąt.

0

Do samego wyświetlenia samochodu w grze wystarczy Ci jedna grafika, odpowiednio obrócona według bieżącego kąta. Natomiast z zestawu sprajtów (wielu dla jednego samochodu) korzysta się wtedy, gdy każdy sprajt różni się nieco od pozostałych. W ten sposób imituje się np. cienie na samochodzie, bez używania mechanizmów dynamicznego oświetlenia.

Przykładem gdy używającej wielu sprajtów dla pojedynczego obiektu jest Turbo Sliders. W katalogu %GAME%\cars znajdują się obrazy PNG z ciągiem sprajtów. Każdy z nich różni się przede wszystkim refleksem na szybie oraz cieniami na karoserii:

slider.png

Jeśli więc Twój samochodzik ma posiadać zmieniające się detale w zależności od kąta, to powinieneś użyć zestawu sprajtów. W przeciwnym razie jedna grafika w zupełności wystarczy.


Edit: jest jeszcze jeden przypadek, kiedy to wiele sprajtów jest potrzebne – jeśli nie ma się dostępu do funkcjonalności malowania grafiki obróconej o dowolny kąt. Wtedy nie ma innej możliwości, niż wyświetlać różne sprajty.

0

Dzięki wielki za odpowiedzi. Nie ma to być jakoś specjalnie wysoki poziom, więc chyba zrobię rzutowanie modelu 3D na płaszczyznę i powinno być okej.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1