Unity – naprzemienne sterowanie trzema postaciami

0

Hejka,
robię grę 2D w Unity, w której mam trzy postaci, jedna strzela, druga zbiera przedmioty, a trzecia zbiera zdrowie. Póki co udało mi się zrobić tak że każdą postacią steruje się na innych klawiszach. Jest to jednak bardzo nieporęczne (chciałbym zrobić tak jak w lost vikings aby starowanie miedzy postaciami przełączało się na na jednym klawiszu), nie wiem też co zrobić z kamerą aby poruszała się wraz z odpowiednim graczem. Czy ktoś pomoże?

Mam też problem z chodzeniem graczy, ponieważ co jakiś czas, gracz zacina się i aby iść dalej, trzeba wykonać skok. Pomożcie :(

1
Chory Benio napisał(a):

Hejka,
robię grę 2D w Unity, w której mam trzy postaci, jedna strzela, druga zbiera przedmioty, a trzecia zbiera zdrowie. Póki co udało mi się zrobić tak że każdą postacią steruje się na innych klawiszach. Jest to jednak bardzo nieporęczne (chciałbym zrobić tak jak w lost vikings aby starowanie miedzy postaciami przełączało się na na jednym klawiszu), nie wiem też co zrobić z kamerą aby poruszała się wraz z odpowiednim graczem. Czy ktoś pomoże?

Wykorzystaj coś na wzór command pattern - wydaj polecenie ruszenia się aktualnie wybranej postaci.
np. w swoim input managerze/handlerze przetrzymujesz encję (np. GameObject/Rigidbody), która aktualnie ma wykonać ruch.
przy zmianie postaci, zmieniasz po prostu która encja ma się poruszać - reagować na input

Mam też problem z chodzeniem graczy, ponieważ co jakiś czas, gracz zacina się i aby iść dalej, trzeba wykonać skok. Pomożcie :(

W jaki sposób poruszasz postacią? Interpolacja liniowa/rigidbody - addforce/ velocity?
Sprawdz, czy masz równe collidery podłoża

1

Trzymaj referencje do tych trzech postaci w jakiejś małej liście, a do wskazania aktywnej postaci użyj np. liczbowego znacznika. Po wciśnięciu klawisza przełączania, inkrementuj/dekrementuj indeks. W mechanizmie obsługi sterowania zawsze bierz pod uwagę postać na którą wskazuje indeks.

To tak w skrócie – dosyć proste rozwiązanie. Nieważne w jaki sposób przechowasz obiekty tych postaci, ważne, abyś dał radę zmieniać aktywną postać i kierować do niej input.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1