Jakiego jezyka uczyć się by programować grę?

0

Heka
Chcialbym sie zapytac jaki jezyk wybrac do tworzenia gier 3D w unity ktore nie byly by jakies niesamowicie zlozone (cos w stylu unturned ale z voxelowa grafika itp) Mam na oku JavaScript i C# ale jak macie jakis lepszy jezyk to chetnie go obczaje.
No i gdyby ktos mogl podac jakis tytol ksiarzki to bylbym wdzieczny ;)

PS. Sry za bledy ;P

0

W Unity 3D, C# będzie najlepszym wyborem.

Nikt__ napisał(a):

No i gdyby ktos mogl podac jakis tytol ksiarzki to bylbym wdzieczny ;)

Najważniejsza książka dla Ciebie: http://polskieksiegarnie.pl/ksiazka/26153/mistrz-ortografii-sp-kl-4-6-podrecznik

PS. Sry za bledy ;P

Skorzystaj z mechanizmu sprawdzania pisowni pól tekstowych w Twojej przeglądarce i już nie masz prawa pisać z błędami...

4
Nikt__ napisał(a):

tytol ksiarzki

Słownik języka polskiego PWN
Wydawnictwo Naukowe PWN

2

Skoro zadajesz takie pytanie, znaczy że jesteś świeżakiem.
Więc Twoja droga powinna wyglądać w następujący sposób:

  1. Nauka ortografii - jak chcesz robić gry to MUSISZ umieć poprawnie posługiwać się językiem
  2. Nauka tego, jak działają gry - oczywiście możesz od razu usiąść do tworzenia gry w Unity. Ale jeśli będziesz robił coś więcej niż tutoriale, to skończy się na frustracji, a w końcu zarzucisz to. Żeby tworzyć gry, MUSISZ poznać mechanizmy, które za tym stoją. A więc musisz napisać jakąś najprostszą grę (Delphi/C++/C# + OpenGL lub DirectX) bez używania silników.
  3. Jak już wiesz, w jaki sposób działają gry i dlaczego rzeczy dzieją się tak, a nie inaczej, to wtedy możesz już usiąść za sterami Unity i pisać fajne gry z użyciem C#.

Skoro będziesz pisał w C#, to polecam punkt 2 zrobić też w C#.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1