Inwersja Wektora, odwrócenie porządku elementów tablicy

0

Utwórz program, zadaniem którego będzie dokonanie inwersji (odwrócenie porządku) elementów tablicy. Napisz metodę statyczną, która wykona inwersję
wartości elementów tablicy przekazanej jako parametr.

public class InwersjaWektora {
	static void inwersja(int[] tablica) { // utworzenie metody statycznej
		int i = 0;
		int j = tablica.length - 1;
		int pomoc;
		while (i < j) {
			pomoc = tablica[i];
			tablica[i] = tablica[j];
			tablica[j] = pomoc;
			i++;
			j--;
		}
	}

	public static void main(String[] args) {
		int[] wektor = { 4, 2, 7, 3, 9, 1, 8, 5 }; // utworzenie wektora
		inwersja(wektor); // wywołanie metody statycznej
		for (int liczba : wektor)
			// wyświetlenie zawartości wektora
			System.out.print(liczba + " ");
	}
}

Nie rozumiem do końca dokładnie tej składni

 int i = 0;
		int j = tablica.length - 1;
		int pomoc;
		while (i < j) {
			pomoc = tablica[i];
			tablica[i] = tablica[j];
			tablica[j] = pomoc;
			i++;
			j--;

Dziękuję bardzo za objaśnienie

0

Nie rozumiesz pętli czy przypisań?
edit:
Są dwie zmienne i, j o początkowych wartościach 0 oraz tablica.lendth-1, czyli indeksy pierwszego i ostatniego elementu.
Pętla kontynuuje swoje działanie tak długo, jak i jest mniejsze od j;
Z każdym obiegiem podmieniane są wartości elementów o indeksach i oraz j;
Z każdym przebiegiem pętli i sięga po kolejny element, a j po poprzedni.

Przykład:

i = 0, j = 2, początek

[0] = 1
[1] = 2
[2] = 3

/
i = 1, j = 1, koniec

[0] = 3
[1] = 2
[2] = 1

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1