Jak zrobic mechanizm gry Point and Click

0

Pamiętacie może gre w stylu KLĄTWA czy monkey island z AMIGA. Gra wstylu jakis statyczny ekran i oznaczone miejsca, które można klikać i znajdywać jakieś przedmioty. Chodzi mi o to jak rozwiązać mechanizm tej gry. Mój plan jest taki mniej więcej:

Mam klika obrazków dla danej planszy
Ludzik zaczyna gre na planszy o room_id = 1
Skrytki lub miejsca sa kolejno ponumerowane od 1 wzwyż
Czyli pozniej mam maper gdzie lacze numery skrytek z pokojem

Tabela z miejscami:

ID nazwa_pokoju obrazek_aktualny pokoju
1 kuchnia img/link
2 strych img/link2

Tabela ze skrytkami:

ID nazwa_skrytki id_przedmiotu_na_start opis przedmiotu
1 parapet na oknie 1 (igla)
2 ruchomy kafelek podloga 2 (klucz)

Tabela z maperem pokoje skrytki

ID room_id spots_id
1 1 1
2 1 2
3 1 3
4 2 4

Czyli w pokou id = 1 kuchnia mamy parapet gdzie jest igla
oraz mamy w kuchni na podlodze kafelek pod ktorym jest klucz

W trakcie gry aktualizujemy co sie znajduje w danych skrytkach
Oraz zapisujemy DEFAULT w razie resetu gry.

Dobrze to by bylo rozwiązane ?

0

Skrytki lub miejsca sa kolejno ponumerowane od 1 wzwyż

10 lat programowania, a ten dalej indeksuje od 1... :]

[...]

Dobrze to by bylo rozwiązane ?

Sam opis to mało, przydałby się kod; A może jakiś przykładowy zrzut/schemat/obrazek?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1