Pamiętacie może gre w stylu KLĄTWA czy monkey island z AMIGA. Gra wstylu jakis statyczny ekran i oznaczone miejsca, które można klikać i znajdywać jakieś przedmioty. Chodzi mi o to jak rozwiązać mechanizm tej gry. Mój plan jest taki mniej więcej:
Mam klika obrazków dla danej planszy
Ludzik zaczyna gre na planszy o room_id = 1
Skrytki lub miejsca sa kolejno ponumerowane od 1 wzwyż
Czyli pozniej mam maper gdzie lacze numery skrytek z pokojem
Tabela z miejscami:
ID | nazwa_pokoju | obrazek_aktualny pokoju |
---|---|---|
1 | kuchnia | img/link |
2 | strych | img/link2 |
Tabela ze skrytkami:
ID | nazwa_skrytki | id_przedmiotu_na_start | opis przedmiotu |
---|---|---|---|
1 | parapet na oknie | 1 | (igla) |
2 | ruchomy kafelek podloga | 2 | (klucz) |
Tabela z maperem pokoje skrytki
ID | room_id | spots_id |
---|---|---|
1 | 1 | 1 |
2 | 1 | 2 |
3 | 1 | 3 |
4 | 2 | 4 |
Czyli w pokou id = 1 kuchnia mamy parapet gdzie jest igla
oraz mamy w kuchni na podlodze kafelek pod ktorym jest klucz
W trakcie gry aktualizujemy co sie znajduje w danych skrytkach
Oraz zapisujemy DEFAULT w razie resetu gry.
Dobrze to by bylo rozwiązane ?