Kalkulator w C#

0

Chcę napisać aplikację kalkulator w C# przy użyciu WinForms, korzystając z Visual Studio 2013. Tutaj pojawia się moje pytanie, w jaki sposób powinny być tworzone przyciski (0-9) oraz operacje. Początkowo miałem zamiar utworzyć tablicę i przechowywać w niej te przyciski, by nie powielać kodu, lecz gdy tworzę metodę, która to robi, to przycisków nie widać w designerze, a widoczne są dopiero po kompilacji. Czy taki sposób ich tworzenia jest poprawny? Po prostu chcę uniknąć wyklikania 20 przycisków, z których każdy będzie taki sam.

0

Pewnie nie ustawiłeś poprawnie row i column

0

Nie rozumiem, gdzie się te parametry ustawia?

Postaram się dokładniej zdefiniować o co mi chodzi. Po utworzeniu projektu WinForms, mamy Form1.cs(częsciowa implementacja klasy Form1), Form1.Designer.cs(cześciowa implementacja klasy Form1, która zawiera kod automatycznie wygenerowany) oraz Form1.cs [Design](który stanowi wizualne odwzorowanie dodanych kontrolek). I teraz gdy stworzyłem metodę generującą przyciski w Form1.cs i wywołałem ją w konstruktorze, to efektu nie widać w Form1.cs [Design], a jest widoczny dopiero po kompilacji programu.

0

A w czym to przeszkadza? To że nie widzisz tego w designerze, to może być tylko pewnym utrudnienie dla ciebie i nic więcej.

1

Nie rozumiem czemu nie wstawisz te przyciski w TableLayoutPanel, i powrzucać na niego przyciski.
Pamiętaj o dwóch rzeczach:

  1. Możesz podpiąć do dowolnej ilości przycisków to samo zdarzenie (metodę).
  2. Istnieje właściwość Tag do której możesz wstawić dowolny obiekt, np dla przycisków 0..9 takim obiektem będzie odpowiednia wartość liczbowa 0..9

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1