Funkcja TransparentBlt i GradientFill nie została zadeklarowana

0

Witam.
Próbuję użyć m.in. https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/dd144957%28v=vs.85%29.aspx , niestety mimo zalinkowania
Msimg32.lib dalej nie wykrywa mi tej funkcji. Nie wiem o co chodzi, gdyż zdarzyło mi się to pierwszy raz. Jakieś obiekcje?

Windows 7 ULTIMATE 64bit
Service Pack 1

1

Komunikat kompilatora byłby pomocny. Może nie zainkludowałeś windows.h?

0

||=== Build: Release in odtwarzacz muzyczny2 (compiler: GNU GCC Compiler) ===|
C:\Users\Świdwa\Desktop\odtwarzacz muzyczny2\wh_grafika.h||In function 'void rysuj_gradient(HDC, RECT, COLORREF, COLORREF, DWORD)':|
C:\Users\Świdwa\Desktop\odtwarzacz muzyczny2\wh_grafika.h|120|error: 'TransparentBlt' was not declared in this scope|
C:\Users\Świdwa\Desktop\odtwarzacz muzyczny2\wh_grafika.h|110|warning: unused variable 'R' [-Wunused-variable]|
C:\Users\Świdwa\Desktop\odtwarzacz muzyczny2\wh_grafika.h|111|warning: unused variable 'G' [-Wunused-variable]|
C:\Users\Świdwa\Desktop\odtwarzacz muzyczny2\wh_grafika.h|112|warning: unused variable 'B' [-Wunused-variable]|
||=== Build failed: 1 error(s), 3 warning(s) (0 minute(s), 0 second(s)) ===|

Mam zaincludowane:

#include <windows.h>
#include <commctrl.h>
#include <cmath>
#include <stdio.h>
#include <cstdlib> 

Spełniam wszystkie wymogi według msdn i dupa :c

1

Szklana kula mówi, że błąd jest w linii 43.

0

w WinGDI.h:

#if (WINVER >= 0x0410)
WINGDIAPI BOOL WINAPI AlphaBlend(HDC,int,int,int,int,HDC,int,int,int,int,BLENDFUNCTION);
WINGDIAPI BOOL WINAPI GradientFill(HDC,PTRIVERTEX,ULONG,PVOID,ULONG,ULONG);
WINGDIAPI BOOL WINAPI TransparentBlt(HDC,int,int,int,int,HDC,int,int,int,int,UINT);
 

WinGDI dołącza sie wraz z windows.h (dla pewności i tak zaincludowałem) - bez zmian. Czy mam jakąś niezgodną wersję systemu? Bo na to wychodzi.

1
#define _WIN32_WINNT 0x501
#include <SDKDDKVer.h>
#include <windows.h>
etc.
0

a skąd wziąć SDKDDKVer ?

0

Ok zrobiłem sobie funkcje rysującą gradient, tylko teraz mam zagwostkę co do przezroczystego pixela. Jakiej funkcji uzyć do narysowania w HDC przezroczystego piksela o określonych współrzędnych? XD8
Mam pomysł (do oceny czy macie lepszy): Mam okno kontrolki nadrzednej (0, 0, 100, 100) oraz kontrolkę podrzędną (10, 10, 80, 80). w kontrolce podrzędnej chcę, aby pixel (0, 0) był przezroczysty, to mogę wtedy pobrać piksel kontrolki nadrzędnej (10,10) i tyle? Tylko wtedy ten transparent taki naciągany...

1

Dołącz region dla okienka.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1