Witam
Napotkałem problem i nie wiem w jaki sposób go rozwiązać. Chciałem napisać aplikajcę konsolową na zasadzie jak poniżej
import java.io.BufferedReader;
import java.io.IOException;
import java.io.InputStreamReader;
public class Main {
public static void main(String[] args) throws NumberFormatException, IOException {
BufferedReader in = new BufferedReader(new InputStreamReader(System.in));
System.out.println("1 - Stworz obiekt 2 - edytuj obiekt 3 - wysietl obiekt ");
int x = Integer.parseInt(in.readLine());
switch (x)
{
case 1:
System.out.println("1 - Car 2 - Submarine 3 - Plane 4 - Computer ");
int y = Integer.parseInt(in.readLine());
switch (y)
{
case 1 :
IToy obiekt1 = new Car(0);
break;
case 2:
IToy obiekt11 = new Submarine(0, 0);
break;
case 3 :
IToy obiekt111 = new Plane(0,0);
break;
case 4:
IToy obiekt1111 = new Computer();
break;
}
case 2:
System.out.println("1 - Car 2 - Submarine 3 - Plane 4 - Computer ");
int z = Integer.parseInt(in.readLine());
switch (z)
{
case 1 :
System.out.println("Podaj predkosc");
int speed = Integer.parseInt(in.readLine());
obiekt1.changeSpeed(speed); //// TUTAJ
case 2:
break;
case 3 :
break;
case 4:
IToy obiekt1111 = new Computer();
break;
}
}
}
}
Celem byłą możliwość tworzenia obiektów edytowania ich oraz wyświetlania informacji. Jednak jak się okazało nie jest możliwe za pomocą instrukcji switch tak jak ja to chciałem zrobić. Wymyśliłem sobie że w pierwszym switch będę mogł wybrać co chce użytkownik zrobić. Poda case:1 miałem tworzenie obiektów (zrobiłem na skróty ale i tak nie wiem jak rozwjązać problem z nazywaniem nowopowstałcyh obiektów) Problem jednak najważniejszy pojawił sie gdy w case 2 chciałem edytować moje stworzone obiekty. Okazało się że nie moge operować na nich skoro w wcześniejszym switchu je tworze gdyż to tak jakby on nie były zadelkarowane to dopiero będą co oczywiście rozumiem. Dlatego drodzy użytkownicy proszę o pomysł albo szkic tego jak to powinno wyglądać taki interfejs do tworzenia obiektó ich edytowania i wypisywania. Dziękuje z góry!