Początki programowania - programy użytkowe i proste gry

2015-07-23 21:40
0

Jakiś czas temu zacząłem się uczyć C++ z symfonii i kursów na necie. Doszedłem do momentu w którym chciałbym robić coś więcej, programy użytkowe czy jakieś łatwe gry (snake, pong itp.). Chciałbym wybrać jakąś bibliotekę w C++ lub przejść do zupełnie nowego języka (Jave i C# próbowałem, jak ktoś poradzi mi że mam ich się uczyć to przyłożę się tym razem).
Z gier w które grałem a chciałbym robić podobne to myślałem nad Delphi (Soldat) i C (nie jestem przekonany więc raczej nie, tym bardziej że mam podstawy Cpp)(AceOfSpades) - są to dosyć łatwe gry jakie bym chciał tworzyć w odległej (może nie?) przyszłości.
Co do silników gry, mam UnrealEngine, zrobiłem swój model człowieka, ale nie wiem jak go dodać do gry, jak dodać tekstury. Nie mam żadnych podstaw z grafiki czy modelowania.

Dodam że szukałem już sporo i pytałem się wielu osób, myślę że jeszcze bardziej mi namieszało to w głowie :>

Soldat wydaje się prosty a wcale taki nie jest. Ja próbuję zwykłego prostego bombermana napisać i już od ponad pół roku mi średnio idzie. - babubabu 2015-07-24 19:03

Pozostało 580 znaków

2015-07-23 21:43
0

Polecam sfml, bardzo przyjazna biblioteka dla początkujących.
Unreal enginy, ogry, i tak dalej na razie zostaw bo to niezłe byki i bardziej namieszasz sobie w głowie niż coś na nich zrobisz jako newbie. No, ewentualnie jak sie uprzesz na 3d, to irrlicht jest dosyć łatwy w obsłudze.

edytowany 3x, ostatnio: Proxima, 2015-07-23 21:45

Pozostało 580 znaków

2015-07-23 21:58
0

Dwa dni temu zacząłem SFML ale mam ciągle jakieś problemy - nie wyświetla się okno, (skopiowałem wszystkie DLLki) pokazuje sie "Failed to share OpenGl context". Programy są na pewno dobrze napisane

Edit. Doczytałem o tym komunikacie w konsoli

means that SFML could not correctly set up OpenGL because the window is larger than the screen or other reasons such as using remote desktop.

okno jest wymiarow 300x300 i nie używam zdalnego pulpitu, więc zostaje mi to ignorować.

edytowany 3x, ostatnio: furious programming, 2015-07-23 23:26

Pozostało 580 znaków

2015-07-23 23:39
2
Daveblant napisał(a)

Z gier w które grałem a chciałbym robić podobne to myślałem nad Delphi (Soldat) [...]

Hmm, Delphi to akurat odradzałbym; Nie orientuję się jak wygląda licencjonowanie tych środowisk dla hobbystów, jednak do tej pory nie wyszła jakaś darmowa, choćby mocno okrojona wersja; A może się mylę - w każdym razie tak podejrzewam (w razie czego niech ktoś mnie poprawi);

Dlatego też jeśli już chciałbyś spróbować swoich sił w jakimś języku wywodzącym się od Pascala, to poleciłbym Ci Free Pascala i jako IDE Lazarusa - darmowy, z otwartym kodem (środowiska, kompilatora, RTL, LCL itd.); Do niego ZenGL, aby móc współpracować z OpenGL czy DirectX - jest prosty w obsłudze, ale i tak trzeba go dobrze poznać i dowiedzieć się jak w ogóle używać tego typu API i w jaki sposób tworzyć choćby proste gry; No i pozostanie Ci nauczyć się składni języka i poznać trochę RTL;

Natomiast jeśli planujesz w przyszłości żyć z programowania to niestety i z bólem serca, ale Delphi czy Free Pascal to obecnie dość niszowe języki i lepiej dla Ciebie będzie, jak zainteresujesz się bardziej popularnymi, np. C++, Java, Python;

Inna sprawa to to, że najpierw spróbuj stworzyć jakąś prostą grę 2D, a nie od razu Unreal Engine i 3D.


edytowany 1x, ostatnio: furious programming, 2015-07-24 00:02
Napisałem tak, jakby Lazarus był językiem... poprawione w każdym razie; - furious programming 2015-07-24 00:03
Nie ma darmowego Delphi najsłabsza edycja to Starter a główne wady tej wersji: tylko aplikacje pod Windows i to wyłącznie 32 bit, nic bazodanowego, brak źródeł RTL i VCL i w dodatku jak chcesz komercyjnie to Twój dochód z aplikacji wykonanych w tym środowisku nie może przekroczyć 1000$ ROCZNIE, zalety BRAK i to wszystko za jedyne 307,5 euro... masakra. Ja nie wiem jak oni chcą się utrzymać na rynku jak takie VS jest całkiem za darmo dla hobbystów i nie ma ograniczeń w dochodach. - kAzek 2015-07-24 01:21
@kAzek - w moim przypadku brak dostępu do źródeł i brak wolności co do komercyjnych aplikacji były głównym powodem przerzucenia się na Lazarusa (choć jest jeszcze ubogi i trochę zabugowany); Ale polubiłem to środowisko, więc prędko z niego nie zrezygnuję; - furious programming 2015-07-24 02:30

Pozostało 580 znaków

2015-07-24 00:03
0

@furious programming

Snake i Pong jest 2D :) dziękuję za odpowiedź :)

edytowany 1x, ostatnio: furious programming, 2015-07-24 00:05
Nie cytuj całych postów - nie ma to większego sensu, a zaciemnia dyskusję; PS: Ciekawe jakby wyglądał Snake 3D :) - furious programming 2015-07-24 00:06
Były już takowe 3D - ja kojarzę takiego co jadł jabłka na planszy. - olesio 2015-07-24 11:34
Tzn. trójwymiarowych było wiele, ale nadal można było chodzić tylko do przodu i na boki; Mnie chodziło o możliwość chodzenia do przodu, na boki oraz w górę/dół; Czyli o coś takiego - http://www.indiedb.com/games/[...]VChMIsNX21-fzxgIVpfdyCh2MqgiZ - furious programming 2015-07-24 14:54
piszemy? :P - babubabu 2015-07-24 19:02

Pozostało 580 znaków

Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0