Najlepszy język do gamedev?

0

Witam,

Potrafię już trochę z Pythona i C++. Aktualnie uczę się C++.
Czy ktoś mógłby podać najlepsze języki do gamedev? Zastanawiałem się nad C#, czy C# byłby odpowiedni do pisania gier w jakichś silnikach. Chciałbym pisać gry na Windowsa oraz Androida.

0

Nie ma czegos takiego jak najlepszy jezyk do czegos. Najlepsze jest to co pozwoli Ci uzyskac dobry efekt przy najmniejszym wysilku, nawet jesli jest to jakis game maker w ktorym wszystko przeklikujesz. Zamiast szukac w jakim jezyku poszukaj lepiej w czym sie najlatwiej / najszybciej robi gry (najlepiej szukaj o konkretnym typie gry ktory chcesz zrobic).

Co do jezykow to wiekszosc jezykow jest prawie identyczna, takze jesli nauczysz sie dowolnego jezyka w takim stopniu ze zrozumiesz obiektowosc to praktycznie kazdego podobnego jezyka jestes w stanie nauczyc sie w ciagu kilku dni (moze bez znajomosci bibliotek, ale to jest wszystko w internecie i mozesz szukac uzywajac analogi do innego jezyka np. "jaki jest odpowiednik C++-owego vectora w Javie").

0

Profesjonalnie prawie zawsze wygląda to tak:

  • Silnik napisany w C++ mała szansa na coś innego
  • Język skryptowy wykorzystujący api silnika.

Sierawno, koniec końców najczęściej używana okazuje się być lua, python i javascript.

Pewnym odchyleniem w tej sprawie jest Unity i Godot, który bazuje na języku pythonopodobnym.

0

A warto się uczyć C#, znając tylko podstawy C++? W ogóle, czy C# ma przyszłość?
I ja taki niewtajemniczony: czy da się pisać w C# na linuxie?

0
xmisi3g napisał(a):

A warto się uczyć C#, znając tylko podstawy C++? W ogóle, czy C# ma przyszłość?
I ja taki niewtajemniczony: czy da się pisać w C# na linuxie?

  1. Jeden z najpopularniejszych i najprężniej rozwijających się języków; Kto wie...
  2. Da się, wraz z mono1

1- lub z oficjalnym .netem, który powolutku staje się opensource

0

Czyli zabrać się za C#, czy nadal uczyć się C++?

0

Z twoim obecnym poziomem wtajemniczenia to w ogóle nie jest ważne czego będziesz się uczył.
Samo przejście nie będzie zbyt przyjemne, ponieważ - w przeciwieństwie do relacji z pythonem i javascriptem -
C++ nie jest naturalnym "przyjacielem" C#.

Właściwie to ucz się scali.

1

Ale co niby tym C# zawojujesz? Proste gierki na Androida klepie się w Javie, a duże gry na Windowsa robi się głównie korzystając z gotowych silników w C++ (no chyba, że trafisz do firmy, która robi silniki gier w C++, ale to już raczej trudno).

Z drugiej strony, żeby np pracować jako programista przy grach 3D pasuje najpierw wiedzieć jak się generuje grafikę 3D (czyli zarządzanie zasobami, generowanie efektów, obsługa karty graficznej, kopanie się z API, itd), a to można zrobić pisząc w dowolnym popularnym języku (bo w niepopularnym dodatkowo kopiesz się z integracją platformy programistycznej z API i sterownikami karty graficznej).

0

W "tradycyjnym"/"dużym" gamedevie (PC, konsole) króluje C++ w silnikach, C# w toolsetach (narzędzia), lua jako skryptowy / logika gry (ale kawałek po kawałku C# też ten tort zabiera).
W mobilnym i "małym" (część indie) jest większa różnorodność z pythonami, javascriptami i tak dalej.

Sądzę, że znajomość C# w perspektywie 5 lat będzie bardzo pożądana (do Unity przekonały się już największe studia, a C# wkracza również do Unreal Engine). Zwłaszcza z rozwojem natywnej kompilacji (do tej pory używany był tylko kompilator AOT Mono, a teraz dojdzie il2cpp Unity oraz .NET Native Microsoftu).

@spartanPAGE: gdzie ty z tą scalą w gamedevie :|?

0

A w przyszłości znajomość C++ będzie potrzebna? Czy da się być dobrym programistą, bez znajomości C++?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0