Prosty sześcian w OpenGL

2015-03-28 22:50
0

Witam

Chcę narysować prosty sześcian w 3D, tak jak w tym tutorialu na samym dole
http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-OpenGL-C++/Definiowanie-sceny-3D/104

Przepisałem ten kod w Pythonie (pyOpenGL)

from OpenGL.GLUT import *
from OpenGL.GLU import *
from OpenGL.GL import *

def display():
    glClearColor( 0.0, 0.0, 1.0, 1.0 )
    glClear( GL_COLOR_BUFFER_BIT )
    glMatrixMode( GL_MODELVIEW )
    glLoadIdentity()
    gluLookAt( 0, 0, 3, 0, 0, -100, 0, 1, 0 )

    glColor3f( 1.0, 0.0, 0.0 )
    glBegin( GL_LINES )

    glVertex3f( 1.0, 1.0, 1.0 )
    glVertex3f( 1.0, -1.0, 1.0 )

    glVertex3f( 1.0, -1.0, 1.0 )
    glVertex3f( 1.0, -1.0, -1.0 )

    glVertex3f( 1.0, -1.0, -1.0 )
    glVertex3f( 1.0, 1.0, -1.0 )

    glVertex3f( 1.0, 1.0, -1.0 )
    glVertex3f( 1.0, 1.0, 1.0 )

    glVertex3f( -1.0, 1.0, 1.0 )
    glVertex3f( -1.0, -1.0, 1.0 )

    glVertex3f( -1.0, -1.0, 1.0 )
    glVertex3f( -1.0, -1.0, -1.0 )

    glVertex3f( -1.0, -1.0, -1.0 )
    glVertex3f( -1.0, 1.0, -1.0 )

    glVertex3f( -1.0, 1.0, -1.0 )
    glVertex3f( -1.0, 1.0, 1.0 )

    glVertex3f( 1.0, 1.0, 1.0 )
    glVertex3f( -1.0, 1.0, 1.0 )

    glVertex3f( 1.0, -1.0, 1.0 )
    glVertex3f( -1.0, -1.0, 1.0 )

    glVertex3f( 1.0, -1.0, -1.0 )
    glVertex3f( -1.0, -1.0, -1.0 )

    glVertex3f( 1.0, 1.0, -1.0 )
    glVertex3f( -1.0, 1.0, -1.0 )   

    glEnd()
    glFlush()
    glutSwapBuffers()

glutInit()
glutInitDisplayMode( GLUT_DOUBLE | GLUT_RGBA )
glutCreateWindow( 'Hello world!' )
glutReshapeWindow( 512, 512 )
glutDisplayFunc( display )
glutMainLoop() 

Wypełnia mi jedynie okno kolorem ale nie rysuje krawędzi sześcianu. Nie wywala zadnych błędów podczas kompilacji
Czego brakuje? Czy pod pythonem są inne funkcje do OpenGLa?

Pozdrawiam

edytowany 1x, ostatnio: MateuszS, 2015-03-28 22:59

Pozostało 580 znaków

2015-03-29 05:17
0

Możesz jeszcze zamiast gluta użyć pygame, ale i tak niewiele to zmieni w samym OpenGL :)

Zacznij od tego przykładu: http://code.activestate.com/r[...]-draw-a-sphere-using-pythono/

Podejrzewam, że źle ustawiasz kamerę.

edytowany 1x, ostatnio: Spine, 2015-03-29 05:17
pygame do rysowanie sześcianu? ;p - Wizzie 2015-03-29 11:52
Napisałem "zamiast gluta", a nie zamiast OpenGL... Tak samo jak używa się SDL z OpenGL'em. - Spine 2015-03-29 12:39

Pozostało 580 znaków

Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0