Optymalny sposób wczytywania potrzebnych danych z pliku

0

Szukam jakiegoś fajnego sposobu wczytywania danych. Mam na przykład 1 screen w aplikacji (menu), no i jest metoda ładująca potrzebne dane z pliku, są to grafiki, tekst, i inne info. Potem to się usuwa i przechodzimy do następnego screena gdzie znowu ładowane są inne dane. Szukam więc jakiegoś optymalnego sposobu wczytywania tych danych, bo zawsze ładowałem wszystkie grafiki na początku, a adresy były w kodzie, co jest nieoptymalne. Teraz w pliku mam podane ścieżki do tych plików graficznych co też nie uważam za dobre. Po prostu szukam jakiegoś artykułu o fajnym zorganizowaniu tej części aplikacji.

0

Podstawowe pytanie, o jaki język programowania chodzi?!

0
Mikser0 napisał(a)

Szukam więc jakiegoś optymalnego sposobu wczytywania tych danych, bo zawsze ładowałem wszystkie grafiki na początku, a adresy były w kodzie, co jest nieoptymalne.

Zawsze nieoptymalne jest ładowanie do pamięci tego, czego się w danej chwili nie potrzebuje;

Mikser0 napisał(a)

Teraz w pliku mam podane ścieżki do tych plików graficznych co też nie uważam za dobre.

A dlaczego nie jest dobre? Tzn. po części jest niedobre, bo ścieżki do plików graficznych równie dobrze możesz trzymać w stałych, zadeklarowanych w kodzie aplikacji; Same osobne pliki na dysku to też niezbyt dobry pomysł, bo zawsze istnieje szansa, że ktoś je zmodyfikuje i popsuje Ci program;

Nie wiem konkretnie co masz i co chcesz osiągnąć (bo z ogólnego opisu raczej niewiele wynika), w każdym razie dane te możesz sobie poukrywać - wsadzić ścieżki do stałych w kodzie, a grafiki wpakować do jednego pliku amorficznego lub biblioteki DLL; A samo ładowanie grafik zrobić dynamiczne, jedynie te grafiki, które faktycznie w danym momencie potrzebujesz wyświetlić czy obrobić;

Napisz coś więcej o tym programie, no i podaj nazwę języka, w którym tworzysz kod.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1