Dlaczego program w Eclipsie nie działa?

0

Próbuję dziś eclipsa i nawet najprostszy program nie działa.

package com.example.jeden;

import android.support.v7.app.ActionBarActivity;
import android.support.v7.app.ActionBar;
import android.support.v4.app.Fragment;
import android.os.Bundle;
import android.view.LayoutInflater;
import android.view.Menu;
import android.view.MenuItem;
import android.view.View;
import android.view.ViewGroup;
import android.widget.TextView;
import android.os.Build;

public class MainActivity extends ActionBarActivity 
{
	TextView tv;

	@Override
	protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
		super.onCreate(savedInstanceState);
		setContentView(R.layout.activity_main);
		
		tv = (TextView) findViewById(R.id.textView1);
		tv.setText("fff");

		if (savedInstanceState == null) {
			getSupportFragmentManager().beginTransaction()
					.add(R.id.container, new PlaceholderFragment()).commit();
		}
	}

	@Override
	public boolean onCreateOptionsMenu(Menu menu) {

		// Inflate the menu; this adds items to the action bar if it is present.
		getMenuInflater().inflate(R.menu.main, menu);
		return true;
	}

	@Override
	public boolean onOptionsItemSelected(MenuItem item) {
		// Handle action bar item clicks here. The action bar will
		// automatically handle clicks on the Home/Up button, so long
		// as you specify a parent activity in AndroidManifest.xml.
		int id = item.getItemId();
		if (id == R.id.action_settings) {
			return true;
		}
		return super.onOptionsItemSelected(item);
	}

	/**
	 * A placeholder fragment containing a simple view.
	 */
	public static class PlaceholderFragment extends Fragment {

		public PlaceholderFragment() {
		}

		@Override
		public View onCreateView(LayoutInflater inflater, ViewGroup container,
				Bundle savedInstanceState) {
			View rootView = inflater.inflate(R.layout.fragment_main, container,
					false);
			return rootView;
		}
	}

}

i xml

<RelativeLayout xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android"
    xmlns:tools="http://schemas.android.com/tools"
    android:layout_width="match_parent"
    android:layout_height="match_parent"
    android:paddingBottom="@dimen/activity_vertical_margin"
    android:paddingLeft="@dimen/activity_horizontal_margin"
    android:paddingRight="@dimen/activity_horizontal_margin"
    android:paddingTop="@dimen/activity_vertical_margin"
    tools:context="com.example.jeden.MainActivity$PlaceholderFragment" >

    <TextView
        android:id="@+id/textView1"
        android:layout_width="wrap_content"
        android:layout_height="wrap_content"
        android:layout_alignParentLeft="true"
        android:layout_alignParentTop="true"
        android:layout_marginLeft="38dp"
        android:layout_marginTop="65dp"
        android:text="TextView" />

</RelativeLayout>

Zaraz po uruchomieniu się zawiesza? Czy to jest mądre?

dodanie znacznika <code class="xml"> - furious programming

0

czai to ktoś?

Wygląda na to jakby nie działała meoda findViewById.

tv = (TextView) findViewById(R.id.textView1);
        tv.setText("fff");

Gdy powyższe linijki są zakomentowane program działa. Gdy je odkomentuję już nie działa.
Co robię nie tak?
Można już z tego zwariować, cały dzień siedzę.

pomoże ktoś?

0

Powód jest prosty, tv jest nullem. Zauważ, że xml do layoutu, który wkleiłeś dotyczy fragmentu, nie aktywności. Zatem TextView jest zawarty w layoucie fragmentu, natomiast Ty próbujesz go "odnaleźć w layoucie aktywności. Polecam poczytać o fragmentach, zanim się za nie zabierzesz ;)

Przykładowe rozwiązanie problemu:

package com.example.jeden;
 
import android.support.v7.app.ActionBarActivity;
import android.support.v7.app.ActionBar;
import android.support.v4.app.Fragment;
import android.os.Bundle;
import android.view.LayoutInflater;
import android.view.Menu;
import android.view.MenuItem;
import android.view.View;
import android.view.ViewGroup;
import android.widget.TextView;
import android.os.Build;
 
public class MainActivity extends ActionBarActivity 
{
 
    @Override
    protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
        super.onCreate(savedInstanceState);
        setContentView(R.layout.activity_main);
 
        if (savedInstanceState == null) {
            getSupportFragmentManager().beginTransaction()
                    .add(R.id.container, new PlaceholderFragment()).commit();
        }
    }
 
    @Override
    public boolean onCreateOptionsMenu(Menu menu) {
 
        // Inflate the menu; this adds items to the action bar if it is present.
        getMenuInflater().inflate(R.menu.main, menu);
        return true;
    }
 
    @Override
    public boolean onOptionsItemSelected(MenuItem item) {
        // Handle action bar item clicks here. The action bar will
        // automatically handle clicks on the Home/Up button, so long
        // as you specify a parent activity in AndroidManifest.xml.
        int id = item.getItemId();
        if (id == R.id.action_settings) {
            return true;
        }
        return super.onOptionsItemSelected(item);
    }
 
    /**
     * A placeholder fragment containing a simple view.
     */
    public static class PlaceholderFragment extends Fragment {
        TextView tv; // textview nalezy do fragmentu, nie aktywnosci!

        public PlaceholderFragment() {
        }
 
        @Override
        public View onCreateView(LayoutInflater inflater, ViewGroup container,
                Bundle savedInstanceState) {
            View rootView = inflater.inflate(R.layout.fragment_main, container,
                    false);

             tv = (TextView) rootView.findViewById(R.id.textView1); // odwołujemy się do layoutu fragmentu
             tv.setText("fff");
 
            return rootView;
        }
    }
 
}
0

Nie zwróciłem na to uwagi, dziękuje bardzo. W Androidzie studio jest trochę inaczej.
Mam jeszcze pytanie, w SDK Manager jakie API powinienem pobrać(na razie mam api zgodne z moim telefonem), aby aplikacja działała na większości telefonów? Wszystkie powiedzmy od 2.2 wzwyż?

0

Android 2.2 to API w wersji 8. W nowych projektach zwykle minimalnym sdk jakie się wspiera jest 14 (Android 4.0).

0

Android 2.2 to API w wersji 8. W nowych projektach zwykle minimalnym sdk jakie się wspiera jest 14 (Android 4.0).

Skąd masz takie informacje? 90% nowych projektów obecnie ma w specyfikacjach podane minimalne api jako 2.3 (czasami nawet 2.2). Więc stwierdzenie o api w wersji 14 pozostaje w sferze marzeń.

0

Hm, nie zauważyłem tego u moich klientów, którzy w speckach podają android 4.0 i w górę ;) Jest w tym sens, bo odsetek urządzeń z andkiem < 4.0 to ok. ~17%

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1