Myślę nad projektem mapy w c++, zorientowany obiektowo. Nie istotne czy wczytywany z pliku, czy generowany losowo.
Wymyśliłem coś takiego:
class pole
{
private:
int ID;
int symbol; //w konsoli np. jakiś symbol reprezentujący, albo bitmapa.
int flag;
bool coolision;
public:
virtual void changes() = 0; //jakies akcje zachodzące w czasie na danym polu, np. jak sadzonka rośnie.
}
class tree : public pole //no i nowa klasa dla każdego pola, dla drzew,dla wody,dla kamieni itd.
{
private:
int wytrzymałość;//przykładowo tutaj dodaje wytrzymałość, np. ile uderzeń zanim drzewo zniknie.
public:
virtual void changes(){};
}
class mapa
{
}
Co według was powinno być w klasie mapa ?
Np. jeśli zrobimy generowanie losowe, to metoda generująca, ale potem do jakiego typu tablicowego mapy przypisywać te obiekty.
vector <typ> obiekt;