Siemanko. Mam do napisania pewien program jednak kompletnie nie wiem jak się za niego zabrać. Jest tam coś takiego jak vector, czyli kontener. W symfonii niestety nic o tym nie ma a wykład jak zwykle jest do tyłu jeżeli chodzi o te kwestie. Coś sobie już czytam o tych vectorach ale na razie zaczynam.
Więc do rzeczy, mam takie polecenie:
Stwórz program kodujący hierarchię figur. Program powinien składać się z 5 klas:
abstrakcyjnej klasy figura posiadającej parametry wierzchołki,
klasy trójkąt posiadającej trzy wierzchołki (definiowane w konstruktorze),
klasy czworokąt posiadającej cztery wierzchołki (definiowane jak powyżej),
klasy kwadrat (definiowane jak powyżej),
klasy ośmiokąt (definiowane jak powyżej).
Klasy trójkąt, czworokąt i ośmiokąt mają dziedziczyć po klasie figura, zaś klasa kwadrat po klasie
czworokąt. Klasa figura ma udostępniać metody:
wyświetlanie wierzchołków figury,
liczenie pola figury,
liczenie obwodu figury.
Klasa Figura powinna mieć kontener na wierzchołki w formie wektora, zaś wszystkie figury
powinny być przetrzymywane w liście list (lista nadrzędna zawierająca listy obiektów danej
klasy).
Program powinien umożliwiać dynamiczne dodawanie nowych figur do istniejących kontenerów
oraz wyświetlanie zadanego typu figur z listy.
Jak widzicie zadanie jest dość rozbudowane. Na początku wszystko wygląda dobrze, ale to:
//Klasa Figura powinna mieć kontener na wierzchołki w formie wektora, zaś wszystkie figury
powinny być przetrzymywane w liście list (lista nadrzędna zawierająca listy obiektów danej
klasy). Program powinien umożliwiać dynamiczne dodawanie nowych figur do istniejących kontenerów
oraz wyświetlanie zadanego typu figur z listy. //
Budzi u mnie grozę...
Czyli w klasie FIGURA ma być jeden wektor, który trzyma wierzchołki? Czytałem że wektor to coś w rodzaju dynamicznej tablicy. Czy w takim razie tablica ma mieć 2 wymiary? Wierzchołek mam oznaczyć jako para X-ów i Y-ków?
O co chodzi z tą listą list. To już nie wiem kompletnie...
Proszę o pomoc :)
Oczywiście w C++