Dzielenie gry na wiele canvasów

0

Witam,
czytałem ostatnio porady dla początkujących dotyczące tworzenia gier w oparciu o HTML5. Radzono tam aby dzielić grę na wiele canvasów. To znaczy, że nieruchome obiekty nie muszą być co klatkę rysowane, wystarczy narysować je w oddzielnych canvasach.
Nie mogę tylko znaleźć jak wyglądałoby takie dzielenie na wiele canvasów. Natknęliście się na jakieś przykłady?

0

Jakiś denny ten poradnik - ja używałbym jednego canvas'a, przecież nie trzeba w ogóle odświeżać całego płótna tylko fragmenty, które się zmienią w stosunku do poprzedniej klatki - zależy jaką technikę się wybierze.

0

Bardzo inteligentne - czyścić 2 canvasy w całości żeby narysować kółko i kwadracik - wydaje mi się, że wydajniejsze będzie malowanie na jednym canvas'ie.
To jest moje demko http://szopenfx.strefa.pl/ napisałem tą gierkę w kilka dni nie znając w ogóle JS, żeby sprawdzić jak ten nowy komponent HTML działa, więc kod może wydać się fatalny, ale możesz sobie zobaczyć, kiedy i jak są odmalowywane poszczególne elementy na jednym płótnie. Poza tym jest jeszcze coś takiego jak Save i Restore.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1