Python na początek

0

Python jest dobrym językiem, żeby kontynuować jego nauke? Jestem w trakcie przerabiania ksiązki "Python programming for absolute beginner" Michaela Dawsona. Zastanawiam się czy jest sens kontynuacji tego i kupienia następnej książki z tej serii czyli "More python programming for absolute beginner", czy może lepiej po pierwszej części zacząć inny język, typu C++, java? Nie chce rezygnować oczywiście z nauki innych języków, ale nie jestem pewien czy pogłębianie wiedzy na temat Pythona będzie mi potrzebne.

Tak jeszcze na koniec dodam, że najbardziej interesuje mnie programowanie gier~ oraz aplikacji na android-a.

Pozdrawiam

1

O rany, to zmień sobie język jeśli nie czujesz się wystarczająco pewny w Pythonie. Od siebie mogę dodać, że do programowania na antka możesz wykorzystać pythonowy framework Kivy.

0

Zbyt wiele zadaje się pytań na temat: jaki następny język...

Jeśli zacząłeś jego naukę to już naucz się choćby podstaw, poćwicz w nim trochę, napisz kilka małych projektów by utrwalić wiadomości i dopiero wtedy zacznij następny język; Nauka "po trochę" wszystkiego nie ma sensu, jeśli nie przyswoisz choćby podstaw danego języka.

0

Nie programuję w tym wężyku, ale od znajomego baaardzo dużo złyszałem o http://learnpythonthehardway.org/

0

Tylko w tej chwili nie wiem jeszcze co to są "podstawy". Bo teoretycznie po pierwszej części ksiązki te podstawy będe miał opanowane. Ostatnie projekty to robienie gier 2d typu PacMan. W części drugiej jest bardziej zaawansowana kolizja, klasy oraz grafika 3d. To także należy do podstaw? :) Bardzo lubie Python-a i przyjemnie się w nim pisze ( w porównaniu do C# z któym miałem styczność ). Chodzi mi tylko o jego użyteczność w przyszłej pracy.. :P

0

Tylko w tej chwili nie wiem jeszcze co to są "podstawy". Bo teoretycznie po pierwszej części ksiązki te podstawy będe miał opanowane.

Podstawy to znajomość pewnych elementów języka, bez których kodzenie nawet prostych rzeczy było by niemożliwe lub bardzo uciążliwe; Podstawami danego języka może być znajomość typów, obsługa stałych, zmiennych, instrukcja warunkowa/wyboru, pętle, procedury/funkcje, struktury (może klasy czy wskaźniki) itd.; Trudno to dokładnie opisać, bo każdy język jest inny, stąd jeden obsługuje dodatkowe elementy, inne tego nie potrafi;

Ostatnie projekty to robienie gier 2d typu PacMan.

A jest jakaś skończona wersja, czy tylko dziubnięta i porzucona?

W części drugiej jest bardziej zaawansowana kolizja, klasy oraz grafika 3d. To także należy do podstaw?

Znajomość klas to raczej podstawa - w czasach, których obiektowość jest bardzo popularna i szeroko wykorzystywana wypadałoby wiedzieć, na jakiej zasadzie to działa; Czasy programowania gier czy aplikacji desktopowych bez OOP dawno temu się skończyły;

Bardzo lubie Python-a i przyjemnie się w nim pisze ( w porównaniu do C# z któym miałem styczność ). Chodzi mi tylko o jego użyteczność w przyszłej pracy..

Skoro przyjemnie się pisze to ucz się dalej; A co do pracy - język jest dość popularny (do pewnych zastosowań), więc raczej nie było by problemu (choć aktualnych statystyk ani rynku pracy zbytnio nie znam);

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1