Wyświetlanie znaków w MV 2010.

0

Cześć
Właśnie przechodzę z Dev-c++ na MV i mam pewien problem. A więc w czym rzecz, pisząc coś na Dev-c++ mój najprostszy kod wygląda tak:

 
#include <iostream>


using namespace std;

int main()
{
    cout<<"blabla";
    return 0;
}

i wszystko działa. Natomiast używając Visual C++ 2010 chce on, żebym dodał coś takiego #include "StdAfx.h".

  1. Po dopisaniu tego (biblioteki?) program działa ułamek sekundy i się wyłącza, w devie działa wszystko sprawnie (program się nie wyłącza). O co chodzi.
  2. Po co jest ta linijka, czy to potrzebna biblioteka, czemu jest w "" a nie <>?
  3. Poczytałem trochę o środowisku c++ i doszedłem do wniosku, że dev będąc już nie wspieranym nie ma przyszłości. Myliłem się, wrócić do niego?
  4. Czy są jeszcze jakieś duże różnice w pracy na VS niż na Devie, którymi powinienem już się zainteresować?
0

Przy tworzeniu projektu konsolowego zaznacz "Empty project", a następnie kliknij prawym na "source files" i dodaj sobie plik main.cpp.

Nagłówki między < i > to są nagłówki z biblioteki standardowej.
Pomiędzy " i " to nagłówki, które użytkownik stworzył.

Tak na chłopski rozum :)

0

Dostałem książkę "Visual C++ 2008" i z tego powodu myślę o tym środowisku. Zastanawiałem się też nad Code::Blocks, co radzicie?

@Edit: Ciągle wyłącza mi się program, nic nie wyświetla...

0
  1. Po dopisaniu tego (biblioteki?) program działa ułamek sekundy i się wyłącza, w devie działa wszystko sprawnie (program się nie wyłącza). O co chodzi.

Po prostu nie masz włączonego zatrzymywania okna po zakończeniu kompilacji.

  1. Po co jest ta linijka, czy to potrzebna biblioteka, czemu jest w "" a nie <>?

<> Odnosi się do plików znajdujących sie w katalogu kompilatora, a "" np: do plików nagłówkowych znajdujących się w katalogu programu.

  1. Poczytałem trochę o środowisku c++ i doszedłem do wniosku, że dev będąc już nie wspieranym nie ma przyszłości. Myliłem się, wrócić do niego?

Temat Dev c++ był już nie jednokrotnie poruszany na forum. Może to polski interfejs tak do niego przyciąga. Nie wracaj do Dev bo ma przestarzały kompilator (ewentualnie dokonaj jego update), tylko wybierz inne IDE np Code Blocks lub Visual Studio.

  1. Czy są jeszcze jakieś duże różnice w pracy na VS niż na Devie, którymi powinienem już się zainteresować?

Różnice nie są duże, one są ogromne, oczywiście na korzyść VS.

VS 2012 posiada ulepszony IntelliSense dla C++

0
privat3 napisał(a):
  1. Po dopisaniu tego (biblioteki?) program działa ułamek sekundy i się wyłącza, w devie działa wszystko sprawnie (program się nie wyłącza). O co chodzi.

Po prostu nie masz włączonego zatrzymywania okna po zakończeniu kompilacji.

...

Zawsze myślałem, że return to takie zatrzymanie okna. Czemu w MV to nie działa?
@Edit: To czemu na dev-C++ działa a na MV już nie?

0

Każdy VS z jakim miałem do czynienia ma InteliSense dla C++ 2005, 2008, 2010, 2012. 2010 nie ma dla C++\CLI.

@rubesom: wręcz przeciwnie wszystko działa w jak najlepszym porządku. return nie ma nic wspólnego z zatrzymywaniem okna. Ta instrukcja służy do zwracania wartości z funkcji. Okno konsoli nie zatrzymuje się, bo taka jest natura aplikacji konsolowych. Uruchamiaj z poziomu IDE wybierając Run without debugging(taka strzałka pusta w środku). Uruchamiasz with debugging, więc się nie zatrzymuje, bo oczekuje, że to Ty ustawisz gdzie ma się zatrzymywać i pod jakim warunkiem(tzw. breakpoint'y).

0
  1. Po co jest ta linijka, czy to potrzebna biblioteka, czemu jest w "" a nie <>?

stdafx.h to plik znajdujący się w projekcie (tworzony domyślnie), a nie będący częścią biblioteki standardowej - dlatego jest w "".
Jest to tzw. precompiled header i jest traktowany specjalnie. Powinno się do niego dodawać większość innych include'ów, dzięki temu (kolejna) kompilacja programu będzie trwała szybciej.

Można go wyłączyć w opcjach projektu. Jeśli jest włączony, to każdy plik .cpp musi go dołączać.
Tak naprawdę jest to pożyteczna rzecz, zwłaszcza gdy używa się Boosta.

dev będąc już nie wspieranym nie ma przyszłości. Myliłem się, wrócić do niego?
są nowsze buildy deva (Orwell Dev-C++), z aktualnym kompilatorem – ale jak ostatnio próbowałem to jeszcze dużo błędów jest w nim do poprawienia. Ale jak chcesz się z nim męczyć, to proszę bardzo :)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1