tryb graficzny w visual c++ express

0

Jak w temacie. Czy może mnie ktoś pokierować do właściwego źródła wiedzy? Np jakaś książka albo pdf. Byłem już na cplusplus, bo miałem nadzieję, że chodzi o graphics.h, ale to jest biblioteka borlandowa. Mnie zaś chodzi o vc++ express.

Właściwie, wystarczy mi tytuł jakiejś książki. Bardzo by mi to pomogło.

0

Zdefiniuj "tryb graficzny".

0
Rev napisał(a):

Zdefiniuj "tryb graficzny".

Chodzi mi po prostu o to, by przestać się już bawić wyłącznie aplikacjami konsolowymi i w reszcie zacząć pisać programy prezentujące graficzną interpretacje funkcji np... Słyszałem też o czymś, co się nazywa programowaniem pod direct3d.

Przecież c++ to nie tylko konsola. O to właśnie chodzi.

0

Przecież c++ to nie tylko konsola. O to właśnie chodzi.

Oczywiście, że nie, ale bibliotek związanych z "trybem graficznym" jest multum i sporo z nich różni się diametralnie pod względem zastosowań. Wciąż niewiele można ci polecić, bo narysować reprezentację graficzną funkcji można w każdej z nich. Sprecyzuj swoje wymagania.
DirectX jest ciężki do zgryzienia, nie polecam na początek.

0
Rev napisał(a):

Przecież c++ to nie tylko konsola. O to właśnie chodzi.

Oczywiście, że nie, ale bibliotek związanych z "trybem graficznym" jest multum i sporo z nich różni się diametralnie pod względem zastosowań. Wciąż niewiele można ci polecić, bo narysować reprezentację graficzną funkcji można w każdej z nich. Sprecyzuj swoje wymagania.
DirectX jest ciężki do zgryzienia, nie polecam na początek.

Chodzi mi o jakiś wstęp do pisania takich rzeczy. No np w turbopascalu był tryb graficzny. No to coś takiego musi być też w visual c++, ale żebym mógł to ogarnąć, potrzebuję jakąś książkę na ten temat. Niestety d***pa wołowa jeszcze jestem i nie słyszałem o zbyt wielu takich bibliotekach. Tak więc chodzi mi o książkę, od której mógłbym zacząć np. książkę,w której kilka takich bibliotek jest przedstawionych, przykładowe programy itd. Coś takiego jak c++ dla każdego (swoją drogą bardzo ją polecam), tylko do grafiki. Przecież musi coś takiego być. Zgadzam się, że od direct3d to nie ma co zaczynać.

0

Ja swoją przygodę jako amator zaczynałem z korzystania z biblioteki Qt . Masz nawet specjalne oprogramowanie do tworzenia w nim .
Dużo fajnych tutoriali na youtube .
A książka http://ebookpoint.pl/ebooki/c-wykorzystaj-potege-aplikacji-graficznych-ebook-janusz-ganczarski-mariusz-owczarek,cppwyk_ebook.htm

0

Masz duży wybór, dlatego trudne to pytanie :-)

z łatwiejszych bibliotek, jest Allegro, jest SDL. Ta pierwsza pojawia się często tu na forum, co świadczy o jakiejś-tam jej popularności.
Można też poznać trochę WinAPI, otworzyć okienko, i po nim rysować (GDI, GDI+). Ale otwarcie okna i obsługa komunikatów nie będą takie proste.

W Visualu dostępną masz też bibliotekę okienkową Windows Forms (jako część .Net Frameworka), tam też można rysować (w GDI+), ale użycie tego pod C++ jest dość dziwaczne, bo .Net jest stworzony raczej z myślą o języku C#.
Ale jest sporo innych "bibliotek do okienek", jak Qt, wxWidgets...

Do grafiki 3D do wyboru masz Direct3D albo OpenGL.
Direct3D to już totalny hardkor, ale OpenGL jest dość prosty (zwłaszcza tzw. fixed pipeline, i w połączeniu z pomocniczą biblioteką jak freeglut).

Musisz sprecyzować bardziej, co cię interesuje:

  • okienka (przyciski, menu panele), być może z jakąś prostą grafiką jak wykresy, bitmapy itp.
  • grafika 2D (np. pełnoekranowa gra w 2d)
  • grafika 3D

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1