Kompilacja aplikacji

0

Hej, to znów ja.
Od początku miałem problem z utworzeniem pliku, który po włączeniu aktywuje program. Używam programu eclipse, wiem, że tam jest opcja eksportu pliku do runnable jar, ale tak utworzony plik po włączeniu nie działa - komunikat: Could not find the main class...
Wiem, że jest możliwość utworzenia pliku bat, ale to nie jest rozwiązanie, bo pod programem widzę konsole dosowską. Macie jakieś pomysły?

1

Z której wersji javy skorzystał kompilator w Eclipse? Jaka jest domyślna JRE w systemie, na którym nie działa?
Pierwsze możesz sprawdzić tak, PPM na projekcie => Properties => Java Compiler.
Drugie, uruchom konsolę i wpisz java -version.

0

jak zrobsz "start" polecenie to dosowe okienko Ci zniknie;]
sprawdź co masz w manifesie w jar, pewnie tam jakiś błąd (ale to dziwne)
a no jeszcze jak uruchamiasz program?
Wiesz że to powino być

java -jar program.jar

1

Wygląda, że masz dwie wersje JRE, inna jest wskazana w zmiennej środowiskowej PATH (JRE 1.7), inna jest skojarzona z plikami JAR (jakaś starsza).
Uruchom Mój komputer => Narzędzia => Opcje folderów => Typy plików, poszukaj plików JAR, Zaawansowane => Edytuj i zobaczysz, który plik javaw.exe otwiera jara.

0

no to jak Ci odpala, to albo zrób sobie *.bat który Ci uruchomi program, albo zawiń go w exe - launch4j -> google.it!
zrobi Ci z jarka execa, albo utworzy tylko program startowy. Po temacie

0

Jestem prawie pewien, że odpowiedź będzie negatywna, ale czy istnieje możliwość wrzucenia plików aplikacji do .jar ? Żeby nie było widać obrazków używanych w programie, tylko sam .jar

0

Tak. Jest taka możliwość.

0

Np. tak:

new JLabel(new ImageIcon(game.class.getResource("img/background3.jpg")))
0

Folder src jest w pliku jar zupełnie niepotrzebny. Podany adres jest względny (względem pliku game.class), zatem folder img powinien być obok pliku game.class.

0

dodaj w META-INF/MANIFEST.MF wpis:

Main-Class: nazwa_klasy

0

Jeszcze prośba o pomoc.
Skończyłem aplikację, wszystko działa, ładnie wygląda, chcę skompilować w eclipse -> runnable jar, i otrzymuję skompilowany plik ale starszej wersji kodu, a nie tej skończonej. Czemu?
Oraz jak odczytać plik .txt z pliku, bo taka składnia jak wyżej zaproponowaliście mi nie działa.

1

W pierwszej sprawie zmyślasz. W drugiej, użyj takiej składni:

InputStream is = game.class.getResourceAsStream("/question.txt");

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1