... a dokładnie wektor liczb całkowitych.
Jakbyście to rozumieli? Czy liczby mają być polami klasy?
Do zarządzania pamięcią mam użyć operatorów 'new' i 'delete'.
... a dokładnie wektor liczb całkowitych.
Jakbyście to rozumieli? Czy liczby mają być polami klasy?
Do zarządzania pamięcią mam użyć operatorów 'new' i 'delete'.
pomijając fakt, że już jest std::vector, to pisząc coś takiego raczej w jednym polu trzymałbym tablicę liczb, a w drugim ilość elementów. do tego dodał bym jakieś metody implementujące działania na wektorze
Udało mi się stworzyć coś takiego;
class Wektor{
private:
int w1[5]; //pola klasy
int w2[20];
w1.add(5678); //metody klasy
int aa=w1.get(0);
int s=w1.size();
};
Powinienem jeszcze napisać coś do zarządzania pamięcią.
Prosiłbym o podpowiedź.
Pytasz o powyższy kod? Jest to deklaracja klasy.
Przepraszam, jeśli kogoś obraziłem...
Przepraszam, jest to oczywiście definicja klasy.
Czy alokacja powinna być zrobiona przy pomocy funkcji 'alloc'?
Problem z tym kodem jest taki że nie ma szans się skompilować...
Prosty szablon który możesz wypełnić resztą metod:
class Wektor{
private:
int *data;
public:
Wektor() { data = new int[4]; }
~Wektor() { delete data; }
void add(int i);
int& at(int i) { return data[i]; }
const int& at(int i) const { return data[i]; }
};