Witam. Coś mnie tknęło, nudzę się i zacząłem pisać mini RPG w konsoli. Nie wiem jak porządnie to zaimplementować, mianowicie chciałbym zrobić jakoś listę potworów występujących w grze czyli np.: wilk, troll, demon itd. To mają być "obiekty" wzorcowe, czyli wilk ma ileś tam życia, demon trochę więcej i na podstawie takich predefiniowanych obiektów tworzyć faktyczne, które są już konkretnym stworem łażącym po mojej planszy itd. Myślę, myślę i tylko wymyśliłem stały obiekt wzorcowy, którego będę klonować. Hmm, imo głupie rozwiązanie, wymyśliłem też każdy potwór ma swoją klasę - też zły pomysł, 50 potwórów = 50 klas i praktycznie każda ma to samo, tylko inne wartości. No i 3., że będę miał znów stały obiekt trzymający dane jednego stwora i w konstruktorze klasy głównej stwora, będę sprawdzał if'ami nazwy, jeżeli "wolf" to przypisuje odpowiednie wartości jak stały obiekt wolf ma.
Tyle opisu. W sumie każda gra takie coś musi mieć. Proszę was i jakieś pomysły jak to można wykonać, może ktoś już coś podobnego robił? Z góry dziękuję za pomoc.