C#, Java czy C++

0

Witam, Chciałbym się dowiedzieć jaki język z powyżej wymienionych najlepiej się nadaje do pisania gier, póki co siedzę w c++(allegro + winapi), ale chciałbym poznać coś nowego, na początku myślałem nad java, potem dowiedziałem się że c# jest prostszy od javy, więc nawet już zacząłem się tego uczyć z jakiegoś tam pierwszego lepszego kursu z googli.

Jednak dylemat nadal zostaje, co jest lepsze do pisania gier(tylko i wyłącznie o to mi chodzi): Java, C# a może jednak zostać przy c++?
A jeżeli mam zostać przy c++ to jakiej kolejnej biblioteki mam się uczyć? Jest sensu przejść już do 3d?

0

Z wymienionych języków najmniej do pisania gier teoretycznie nadaje się Java, choć z drugiej strony chyba najbardziej dochodowa obecnie gra indie jest napisana w Javie (minecraft).

Silniki gier o ile się dobrze orientuje najczęściej są pisane w C++, ze względu na wydajność. Jednak do nauki programowania gier (np. do prototypownia) może być lepszy C#, szczególnie z XNA. W C++ radziłbym spróbować zacząć od jakiegoś gotowego silnika, np. Ogre.

0

Zależy jaka platforma cię interesuje. Jeżeli tylko i wyłącznie Windows to możesz klepać w C# + DirectX. Jeżeli Android to najlepiej klepać w Javie (tzn pod Androida można klepać w C++, ale to jest mniej wygodne rozwiązanie). Android ma własną nakładkę na OpenGLa (w zasadzie to nawet nie nakładkę).

Jeśli jednak chcesz pisać gry 3W na wiele platform to najlepiej użyć już jakichś gotowych wieloplatformowych silników. No i niestety, ale najlepsze i najpopularniejsze są napisane w C++. Pisanie własnego silnika w C++ może służyć jedynie do celów edukacyjnych, no chyba, że masz dużą ekipę na tyle doświadczoną, aby zrobić jakiś konkretny silnik.

Jeśli chodzi o Javę to polecam silnik JMonkeyEngine (jmonkeyengine.com). Chodzi na Windows, MacOS, Linux, Android i pewnie jeszcze na innych platformach. Na dodatek dostępny jest fork NetBeansa z zestawem narzędzi do tworzenia gier. Ma sporą funkcjonalność: http://jmonkeyengine.org/wiki/doku.php/jme3:features

No i na pewno C# nie jest łatwiejszy od Javy - na chwilę obecną to C# jest dużo bardziej rozbudowany/ skomplikowany składniowo.

0

Do gier to chyba liczy się wydajność ale w patrząc na to jakie ma się teraz komputery to chyba różnica wydajności c++ a c# jest chyba niezauważalna(?)

Co do c++ to może allegro/sdl do małych potem opengl? Tu masz ten + że na wiele platform.
Java nie znam się nie tykałem tego jeszcze.
A c# tego właśnie się uczę. Na pcka,xboxa i windows phone do tego bardzo dobre XNA(do gier).
Ale nigdy nie wiadomo czy microsoft nie stworzy zaraz czegoś nowego i c# pójdzie w zapomnienie(F#,C#,J#,VB ile języków jeszcze mają?)

PS. W c# na androida nie można? ;/

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1