Program do losowania.

Odpowiedz Nowy wątek
2011-09-05 11:19
0

Witam. Potrzebuje programu do losowania, trzy rzeczy z jednego zbioru mają zostać przypasowane do trzech rzeczy z drugiego zbioru (jedna rzecz ze zbioru A do jednej rzeczy ze zbioru B). Tylko jest mały problem otóż chciałbym, aby pierwsze dwa losowania były przypadkowe, a trzecie losowanie, żeby zawsze wychodziło tak samo. Trochę zawile to brzmi, ale jak ktoś zrozumiał i jest w stanie mi pomóc to będę wdzięczny.

edytowany 1x, ostatnio: madmike, 2011-09-08 08:35
może pokaż na przykładzie o co Ci chodzi - krwq 2011-09-05 11:50

Pozostało 580 znaków

2011-09-05 11:58
#include <iostream>
using namespace std;
 
struct parowanie
{
    int liczba;
    char litera;
} pary[3];
 
int main()
{
   int zbiorA[] = { 1, 2, 3, 4, 5 };
   char zbiorB[] = { 'a', 'b', 'c', 'd', 'e' };
 
    for(int i = 0; i < 2; i++)
    {
        pary[i].liczba = zbiorA[rand() % 5];
        pary[i].litera = zbiorB[rand() % 5];
    }
 
    int los = rand() % 5;
    pary[2].liczba = zbiorA[los];
    pary[2].litera = zbiorB[los];
 
    for(int i = 0; i < 3; i++)
        cout << pary[i].liczba << " i " << pary[i].litera << endl;
 
    return 0;
}

Gdy się nie wie, co się robi, to dzieją się takie rzeczy, że się nie wie, co się dzieje ;-)
edytowany 1x, ostatnio: MJay, 2011-09-05 21:37

Pozostało 580 znaków

2011-09-05 14:49
0

Wielkie dzięki, ale przy kompilowaniu wyskakuje błąd <image> http://6g6.eu/sih-beztytuu21 </image>

edytowany 1x, ostatnio: shapiro89, 2011-09-05 14:50

Pozostało 580 znaków

2011-09-05 14:59
0

Zakres zmiennej "i" ogranicza się do pętli for, jeżeli chcesz jej użyć po pętli musisz zadeklarować ją przed blokiem for.


"(...) otherwise, the behavior is undefined".

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0