Problem z przypisaniem obiektu do zmiennych.

0

Witam,

Mam takie zadanie:

W swojej klasie Punkt2D zdefiniuj metodę ToString tak, by zwracała napis ze współrzędnymi
punktu. Ponieważ metoda ta jest już zdefiniowana dla System.Object, po którym dziedziczą
wszystkie inne klasy w .NET, masz możliwość przesłonięcia tej metody (override) lub napisania
nowej (new). Porównaj działanie obydwu wariantów dla obiektu klasy Punkt2D przypisanego do
zmiennej typu punkt i zmiennej typu Object. Porównaj to rozwiązanie z metodami abstrakcyjnymi w
C++.

i teraz chodzi mi o przedostatnie zdanie z przypisaniem tego obiektu typu Punkt2D do zmiennej typu punkt i typu Object.
Jak to ma wyglądać?

Tu jest mój kod do tego zadania:

te przypisania są w metodzie:

private void button2_Click(object sender, EventArgs e)

u mnie Punkt2D to Punkt2Dk

 using System;
using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Windows.Forms;
using System.Collections;

namespace zad43
{
    public partial class Form1 : Form
    {
        public Form1()
        {
            InitializeComponent();
        }


        private void richTextBox1_TextChanged(object sender, EventArgs e)
        {

        }


        private void button2_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            Punkt2Dk ob = new Punkt2Dk(2, 5);

            richTextBox1.AppendText(ob.ToString() + "\n");

            Punkt2Dk ob2;

            Object ob3 = new Object();

            

            richTextBox1.AppendText(ob2.ToString() + "\n");

        }

        
    }

        class Punkt2Dk
        {

        public int x;
        public int y;
        public Punkt2Dk(int x1, int y1)
        {
            x = x1;
            y = y1;
        }

        public new string ToString()
        {

            return ("Wspolrzedne punktu z metody z override: " + x + "," + y);
        }

        public new string ToString2()
        {
            return ("Wspolrzedne punktu z metody z new: " + x + "," + y);
        }
        
    }
}
0
Michaell65 napisał(a)

i teraz chodzi mi o przedostatnie zdanie z przypisaniem tego obiektu typu Punkt2D do zmiennej typu punkt i typu Object.
Jak to ma wyglądać?

Bardzo prosto. :) Raz tworzysz obiekt typu Punkt2D i przypisujesz go do zmiennej typu Punkt2D. A raz tworzysz taki obiekt i przypisujesz go do zmiennej typu object.

Punkt2D a = new Punkt2D(2, 5);
Object b = new Punkt2D(3, 7);

BTW - dlaczego piszesz aplikację WinForms? Takich podstaw programowania łatwiej uczyć się w aplikacji konsolowej.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1