Kasowanie obiektów tworzonych przez 'new'

0

Witam.

Czy w języku C++, po stworzeniu jakiegoś obiektu operatorem

new

, zawsze trzeba go przed zakończeniem programu usunąć operatorem delete

, czy jest to zalecane, acz niekonieczne?
Drugie pytanie - czy ma znaczenie (dla poprzedniego pytania) wpisanie czegoś do tak stworzonego obiektu lub też pozostawienie początkowych "śmieci"?

Z góry dziękuję.
0

Zasada jest taka, że jeśli tworzysz coś new to należy to zwolnic operatorem delete.

, czy jest to zalecane, acz niekonieczne?

Komputer nie wybuchnie gdy nie zwolnisz pamięci jeśli o to chodzi w pytaniu :]

0

@patry93 przed zakończeniem programu nie jest to takie konieczne bo po zakończeniu procesu i tak się zwolni. Ale jest to nieeleganckie.
Jeśli piszesz program który pracuje długo i często coś alokuje to jeśli nie będziesz zwalniał to nagle się okaże że twój program zaczyna zajmować za dużo pamięci...
Nie ma znaczenia czy cos tam wpiszesz czy nie, ale jak nie jesteś pewien czy gdzieś nie majstrujesz przy zwolnionym wskaźniku to warto ustawiać go na nulla.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1