Kilka elementów po != (czy to możliwe?)

0

Witam,
wklejam poniżej fragment kodu z miejscem, co do którego mam pytanie, wytłuszczoną czcionką:

cout << "Podaj imie twej postaci: ";
cin.getline(charName, size);
cout << "\nPodaj rase twej postaci: ";
cin.getline(charRace, size);
while (charRace != rCzlo)
{
cout << "\t\tNie ma takiej rasy!\n";
cout << "\nPodaj rase twej postaci: ";
cin.getline(charRace, size);
}

rCzlo to string. Mam jeszcze zdefiniowane kilka innych (rElf, rGnom, itd.) Chciałbym, aby pętla while wywoływała wiadomość "Nie ma takiej rasy!" zawsze wtedy, gdy wpisany przeze mnie charRace jest różny od... rCzlo, rElf, rGnom, itd. Nie wiem jednak jak i czy można po != podać więcej niż jeden element, od którego charRace nie może być różny. Proszę o pomoc. Programuję w C++ dopiero dwa-trzy dni, więc... jestem cienki.

PS Próbowałem wpisywać != rCzlo || rElf || rGnom (itd.), ale nie pomogło, podobnie jak != (rCzlo, rElf, rGnom), itd.

0

(charRace != rCzlo) && (charRace != rElf) ...

0

Dziękuję za szybką odpowiedź!

Naniosłem poprawki w kodzie i teraz wygląda to tak:

cin.getline(charRace, size);
while (charRace != rCzlo) &&
(charRace != rElf) &&
(charRace != rGnom) &&
(charRace != rKras) &&
(charRace != rNiz) &&
(charRace != rPelf) &&
(charRace != rPork)
{
cout << "\t\tNie ma takiej rasy!\n";
cout << "\nPodaj rase twej postaci: ";
cin.getline(charRace, size);
}

Niestety, przy kompilacji wyskakuje mi błąd: Line 45 (tam, gdzie jest "!= rGnom") expected identifier before "while" oraz Line 45 expected ';" before "while".
Trochę to dziwne? Przecież wszystko jest, chyba, elegancko ułożone...

0

Cały warunek wsadź do nawiasu:

                               while( (charRace != rCzlo) &&
                                     (charRace != rElf) &&
                                     (charRace != rGnom) &&
                                     (charRace != rKras) &&
                                     (charRace != rNiz) &&
                                     (charRace != rPelf) &&
                                     (charRace != rPork) )
                               {
                               cout << "\t\tNie ma takiej rasy!\n";
                               cout << "\nPodaj rase twej postaci: ";
                               cin.getline(charRace, size);
                               }

BTW. zmieć deva na Code::Blocksa

0

No, teraz działa. Nie zorientowałem się, że to to musi być tak w ogóle w nawiasie, dzięki wielkie!

0

Co jeden to lepszy o_O
A jak tych klas będziesz miał tysiac to też tak zrobisz? Najpierw MYŚLIMY a potem klepiemy. Zawsze w takiej kolejności! Proponuje wpakować te rasy do mapy

map<string,bool>

i potem tylko sobie sprawdzać czy istnieje w mapie odpowiedni klucz czy nie.

0
Shalom napisał(a)

Co jeden to lepszy o_O
A jak tych klas będziesz miał tysiac to też tak zrobisz? Najpierw MYŚLIMY a potem klepiemy. Zawsze w takiej kolejności! Proponuje wpakować te rasy do mapy

map<string,bool>

i potem tylko sobie sprawdzać czy istnieje w mapie odpowiedni klucz czy nie.

Spokojnie, kolega się uczy, po co mu męcisz mapami ;/

0

No właśnie. Uczy sie, więc fajnie gdyby od razu uczyl sie jak należy pisać. A mapa to wcale jakieś wyszukane cudo nie jest. Ot zwykła tablica, tylko indeksowana czyms innym niż liczby od 0 do n.

0

Mam lepszy pomysł. Użyj enum'a.

0

Dzięki za uwagi. Próbowałem z początku posłużyć się "enum", jednak w czasie kompilacji wywalało mi mnóstwo błędów. Póki co, ogarniam to na swój sposób.

PS Nie wiem, czy mogę jeszcze zapytać o cośw tym temacie, ale mam jeszcze problem z taką "funkcją":

int rollsRoll(int roll16, int roll26, int roll36, int roll46, int roll56, int roll 66)
{
int random_int;
srand((unsigned)time(0));
random_int = rand() % 6;
for (int index = 0; index < 6; index++)
cout << random_int;
return 0;
}

Chcę, żeby funkcja rollsRoll po wywołaniu generowała sześć zmiennych (roll16, roll26, roll36, roll46, roll56, roll66) i przypisywała każdej z nich sumę trzech najwyżych spośród czterech wyników z przedziału < 1 ; 6 >. Innymi słowy, by sześć razy generowała zestaw czterech losowych wartości z przedziału < 1 ; 6 >, sumowała trzy najwyższe spośród każdej czwórki wyniki i zapisywała wynik do w/w zmiennych (roll16, roll26, roll36, roll46, roll56, roll66). Oczywiście wiem, że to co wkleiłem powyżej to za mało, ale w żaden sposób nie mogłem wycisnąć z tej funkcji nic poza "1"...

0

To co podałeś to funkcja wywoływana z 6 argumentami typu int, zwracająca jako rezultat liczbę całkowitą, więc to zupełnie co innego niż chcesz uzyskać. Tak na szybko to mogę zasugerować stworzenie 6 zmiennych(najlepiej jako tablica) (gdzieś w funkcji main), a następnie dla każdego z nich wywołać funkcję losującą liczbę.
Przy okazji: instrukcja "random_int = rand() % 6" generuje liczby z zakresu <0-5>, żeby było od 1 do 6 powinno to wyglądać tak "random_int = (rand() % 6)+1;"

0

Użyj referencji:

int rollsRoll(int &roll16, int &roll26, int &roll36, int &roll46, int &roll56, int &roll66)
{
    int random_int;
    random_int = rand() % 6;
    for (int index = 0; index < 6; index++)
    cout << random_int;
    return 0;
}

Wtedy po wywołaniu:

int r16,r26,r36,r46,r46,r66;
rollsRoll(r16,r26,r36,r46,r46,r66);

tym zmiennym zostaną przypisane wartości takie jakie tam w tej funkcji przypiszesz.

Same użycie 6 zmiennych jest marnotrawstwem czasu, bo musisz dla każdej z nich osobną pętlę zrobić, chyba że się będziesz tablicą wskaźników/referencji bawił (pozdrawiam), lepiej użyć zwykłego zwracania tablicy.

int* rollsRoll()
{
    int *roll=new int[6];
    for (int index = 0; index < 6; index++){
        //Tu losujesz se 4 liczby, sumujesz je, szukasz najmniejszą i odejmujesz od sumy
        //a potem przypisujesz do roll[i]
    }
    return roll;
}

i pobierasz:

	int *t;
	t=rollsRoll();

Tyle że musisz pamiętać o usuwaniu tablicy z pamięci, ew. użyć tablicy jako argumentu i nie musieć pamiętać o usuwaniu:

void rollsRoll(int *roll)
{
    for (int index = 0; index < 6; index++){
        //Tu losujesz se 4 liczby, sumujesz je, szukasz najmniejszą i odejmujesz od sumy
        //a potem przypisujesz do roll[i]
    }
}

i pobierasz:

	int t[6];
	rollsRoll(t);

poza tym: srand((unsigned)time(0)); wykonuje się TYLKO na początku programu, a nie bezpośrednio przed losowaniem

0

Dziękuję za odpowiedź. Trochę to skomplikowane, ale napiszę jeszcze co mi przyszło do głowy:

  1. Ze zmiennych r16, r26, itd. będę korzystał w całym programie, więc muszę je zdefiniować poza wszelkimi funkcjami jako globalne?
  2. Chcę napisać funkcję rollsRoll tak, aby losowała cztery liczby i zwracała ich sumę pomniejszoną o wartość najmniejszej z nich. Tu mam problem.
  3. Czy po zrealizowaniu punktów 1. i 2. będę mógł napisać sobie w int main() tak?
r16 = rollsRoll;
r26 = rollsRoll;
(...)

Tutaj chodzi mi o to, aby kolejno dla r16, r26, itd. została przypisana zwracana wartość funkcji rollsRoll, za każdym razem inna, generowana na nowo.

  1. Czy masz na myśli, żeby srand(time(NULL)); umieścić poza wszelkimi funkcjami, np. tuż pod #include <iostream>?
0
MANJAK napisał(a)
  1. Ze zmiennych r16, r26, itd. będę korzystał w całym programie, więc muszę je zdefiniować poza wszelkimi funkcjami jako globalne?

Możesz. Jeżeli masz cały program w jednym cpp, to nie będzie problemu. Najlepiej w nagłówku jak masz to wsadź. Jeśli masz wiele .cpp, to w nagłówku poprzedzasz deklarację extern, a w jednym cpp bez extern

MANJAK napisał(a)
  1. Chcę napisać funkcję rollsRoll tak, aby losowała cztery liczby i zwracała ich sumę pomniejszoną o wartość najmniejszej z nich. Tu mam problem.

Tak jak napisałem: losujesz 4 liczby, sumujesz je, odejmujesz od tej sumy wartość najmniejszej

	int tab[4];
	int suma=0;
	int min=7;
	for(int i=0; i<4; i++){
	 suma+=(tab[i]=rand()%6+1);
	 if(min>tab[i]) min=tab[i];
	}
	suma-=min;

w suma masz sumę 3 największych wylosowanych wartości.

MANJAK napisał(a)
  1. Czy po zrealizowaniu punktów 1. i 2. będę mógł napisać sobie w int main() tak?
r16 = rollsRoll;
r26 = rollsRoll;
(...)

Tutaj chodzi mi o to, aby kolejno dla r16, r26, itd. została przypisana zwracana wartość funkcji rollsRoll, za każdym razem inna, generowana na nowo.

rollsRoll(). Pod warunkiem że w tej funkcji nie wyzerujesz ziarna (przez srand), to będzie za każdym razem inna wartość.No i ta funkcja ma zwracać tą wylosowaną wartość, czy też sumę.

MANJAK napisał(a)
  1. Czy masz na myśli, żeby srand(time(NULL)); umieścić poza wszelkimi funkcjami, np. tuż pod #include <iostream>?

Nie pod includami, tylko na samym początku funkcji main(). srand ustawia nowe ziarno dla pseudolosowości, jeśli w ciągu sekundy przypiszesz ziarno z czasu, to "wylosuje" ci dokładnie to samo. Przykład:

	srand(time(NULL));
	printf("%d\n", rand()%100);
	srand(time(NULL));
	printf("%d\n", rand()%100);

wypisze 2 te same liczby (chyba że dziwnym trafem przy b. dużym obciążeniu CPU oba srandy wykonają się w osobnych sekundach, co się raczej nie zdarza)

	srand(time(NULL));
	printf("%d\n", rand()%100);
	printf("%d\n", rand()%100);

wypisze 2 różne liczby (szansa 1/100, że to samo, "prawdopodobieństwo")

//EDIT: średnio co 176890 wywołań w mojej pętli dla losowania 2 liczb ze zresetowanego ziarna dla time(0) liczby były różne, podczas gdy jak dałem sranda tylko na początek, to wynik był identyczny po 2401630988 wywołaniach losowania 2 liczb (mógł się licznik obrócić, bo to 2 minuty trwało). Oczywiście używam samego rand() bez modulo.

0

Wpisałem wszystko tak jak trzeba, ale przy kompilacji wywala mi błąd "expected unqualified-id before "for" ":

(...)
int roll16, roll26, roll36, roll46, roll56, roll66;

int rollsRoll();
int tab[4];
int sum=0;
int low=7;
    for (int i=0; i<4; i++)
    {
    sum += (tab[i] = (rand() % 6) + 1;
                 if(low > tab[i])
                 low = tab[i];
    }
sum -= low;

int main()
{
    srand(time(NULL));
(...)
0

Tą pętle musisz dać wewnątrz jakiejś funkcji.

0

Czyli mam poprawić umiejscowienie "{" oraz "}", czy może przemieścić samą nazwę funkcji rollsRoll() w takie miejsce?

(...) 
int tab[4];
int sum=0;
int low=7;
    rollsRoll();
    {
    for (int i=0; i<4; i++)
    sum += (tab[i] = (rand() % 6) + 1;
                 if(low > tab[i])
                 low = tab[i];
    }
sum -= low;

Czy po prostu zrobić coś takiego?

rollsRoll();
{
int tab[4];
int sum=0;
int low=7;
    nowaFunc();
    for (int i=0; i<4; i++)
    {
    sum += (tab[i] = (rand() % 6) + 1;
                 if(low > tab[i])
                 low = tab[i];
    }
sum -= low;
}

Swoją drogą, zastanawiam się, dlaczego nie mam tu na końcu "return"...

0

Trochę pogubiłem się w twoim kodzie. Najlepiej wklej całość.

0

Strasznie wszystko pokręciłeś, przeczytaj jeszcze raz w jakieś książce czy tutorialu rozdział o funkcjach.

0
#include <cstdlib>
#include <ctime>
#include <iostream>

    using std::cin;
    using std::cout;
    using std::endl;
    using std::string;
    
int roll16, roll26, roll36, roll46, roll56, roll66;

int rollsRoll();
int tab[4];
int sum = 0;
int low = 7;
    for (int i=0; i<4; i++)
    {
    sum += (tab[i] = (rand() % 6) + 1;
                 if(low > tab[i])
                 low = tab[i];
    }
sum -= low;
}

int main()
{
    srand(time(NULL));  //Wymagane przez rollsRoll()

const short size = 32;
char charName[size];
char charRace[size];
char charClass[size];
char charLevel[size];

string rCzlo, rElf, rGnom, rKras, rNiz, rPelf, rPork;
rCzlo = "Czlowiek";
rElf = "Elf";
rGnom = "Gnom";
rKras = "Krasnolud";
rNiz = "Niziolek";
rPelf = "Pol-elf";
rPork = "Pol-ork";

string cBrb, cBrd, cCza, cDru, cKap, cLtr, cMch, cPal, cTrp, cWoj, cZak;
cBrb = "Barbarzynca";
cBrd = "Bard";
cCza = "Czarodziej";
cDru = "Druid";
cKap = "Kaplan";
cLtr = "Lotrzyk";
cMch = "Mnich";
cPal = "Paladyn";
cTrp = "Tropiciel";
cWoj = "Wojownik";
cZak = "Zaklinacz";

     cout << "\tWitaj w programie d20-system!\n\n";
     cout << "Podaj imie twej postaci: ";
     cin.getline(charName, size);
     cout << "\nPodaj rase twej postaci: ";
     cin.getline(charRace, size);
                 while ((charRace != rCzlo) &&
                       (charRace != rElf) &&
                       (charRace != rGnom) &&
                       (charRace != rKras) &&
                       (charRace != rNiz) &&
                       (charRace != rPelf) &&
                       (charRace != rPork))
                       {
                       cout << "\t\tNie ma takiej rasy!\n";
                       cout << "\nPodaj rase twej postaci: ";
                       cin.getline(charRace, size);
                       }
     cout << "\nPodaj klase twej postaci: ";
     cin.getline(charClass, size);
                 while ((charClass != cBrb) &&
                       (charClass != cBrd) &&
                       (charClass != cCza) &&
                       (charClass != cDru) &&
                       (charClass != cKap) &&
                       (charClass != cLtr) &&
                       (charClass != cMch) &&
                       (charClass != cPal) &&
                       (charClass != cTrp) &&
                       (charClass != cWoj) &&
                       (charClass != cZak))
                       {
                       cout << "\t\tNie ma takiej klasy!\n";
                       cout << "\nPodaj klase twej postaci: ";
                       cin.getline(charClass, size);
                       }
     cout << "\nPodaj poziom twej postaci: ";
     cin.getline(charLevel, size); 
     cout << "\n\tImie: " << charName << "  Rasa: " << charRace 
          << "  Klasa: " << charClass << "  Poziom: " << charLevel;
r16 = rollsRoll();
r26 = rollsRoll();
r36 = rollsRoll();
r46 = rollsRoll();
r56 = rollsRoll();
r66 = rollsRoll();
     cout << "\n\nOto twoje rzuty: " << r16 << ", " << r26 << ", " << r36 << ", " << r46 << ", " << r56 << ", " << r66;

cout << endl << endl;
system = "pause";
return 0;
}

Tak jak pisałem wcześniej, chciałbym, żeby funkcja rollsRoll() losowała sobie cztery wyniki z przedziału < 1 ; 6>, wszystkie sumowała i odejmowała najniższy. Wynik funkcji rollsRoll(), za każdym razem inny, przypisywałbym kolejno sześciu zmiennym: r16, r26, itd., do których mam zamiar odwoływać się w całym programie.

0

Poczytaj o robieniu funkcji, bo chyba nie wiesz jak się je robi.

int rollsRoll();
int tab[4];
int sum = 0;
int low = 7;
    for (int i=0; i<4; i++)
    {
    sum += (tab[i] = (rand() % 6) + 1;
                 if(low > tab[i])
                 low = tab[i];
    }
sum -= low;
}

Wywali błąd przy forze, a nie wcześniej, bo wcześniej są tylko deklaracje zmiennych, a for jest instrukcją, która musi być w jakiejś funkcji, a żadnej takiej nie robisz, tylko predeklarację, czyli typ, nazwa, argumenty, średnik. Wybacz że nie chcę ci już dawać gotowego kodu, bo chcę żebyś samemu doszedł do tego jak to zrobić żebyś w przyszłości znów nie szukał po forach pomocy.

i zmień deva na Code::Blocksa...

0

Właśnie czytam o funkcjach. Ten Code::Blocks pobrałem na Mac OS i już nie muszę siedzieć przy blaszaku, bo zaintaluję go sobie na MacBooku. Dzięki!

0

Niech to, mam tą funkcję rollsRoll() napisaną tak:

int rollsRoll()
{
    int tab[4];
    int sum = 0;
    int low = 7;

    for (int i=0; i<4; i++)
    {
    sum += (tab[i] = (rand() % 6) + 1;
    if(low > tab[i])
    low = tab[i];
    }
sum -= low;
}

...no i taki wybieg nie działa, a miał działać rzekomo:

r16 = rollsRoll();
r26 = rollsRoll();
r36 = rollsRoll();
r46 = rollsRoll();
r56 = rollsRoll();
r66 = rollsRoll();
     cout << "\n\nOto twoje wyniki: " << r16 << ", " << r26 << ", " << r36 << 
                                   ", " << r46 << ", " << r56 << ", " << r66;

Dodam, że int main() poprzedza predeklaracja int rollsRoll(); a także mam zadeklarowane te r16, r26, itd. jako zmienne globalne u góry kodu. Przy kompilacji wywala błąd, że `r16' undeclared (first use this function) i nie bardzo wiem jak z tego wybrnąć.

0

Twoja funkcja nic nie zwraca!

0

No właśnie tak mi świtało parę postów wyżej, że powinienem tam coś dopisać... W każdym razie napisałem teraz bardziej łopatologiczny kod, ale kompilator czepia się nawiasów po ifach, (expected identifier before ')' token) nie wiem jak temu zaradzić:

#include <iostream>

using namespace std;

int main()
{
    srand ( time(NULL) );

    int r11;
    r11 = ( rand() % 6 ) + 1;

    int r21;
    r21 = ( rand() % 6 ) + 1;

    int r31;
    r31 = ( rand() % 6 ) + 1;

    int r41;
    r41 = ( rand() % 6 ) + 1;
    
    int roll1, lowestRoll;
        if (r11 < r21) && (r11 < r31) && (r11 < r41)
        lowestRoll = r11;
        if (r21 < r11) && (r21 < r31) && (r21 < r41)
        lowestRoll = r21;
        if (r31 < r11) && (r31 < r21) && (r31 < r41)
        lowestRoll = r31;
        if (r141 < r11) && (r41 < r21) && (r41 < r31)
        lowestRoll = r41;
    roll1 = (r11 + r21 + r31 + r41) - lowestRoll;
    
    cout << "Rzut numer 1.\t" << roll1;

cout << endl << endl;
system("pause");
return 0;
}
0

To wszystko z 1 if'a w nawiasie ogolnym!

0

OK, ten udany kod zamieniłem na funkcję losującą i natrafiłem na pewną niedogodność:

#include <iostream>

using namespace std;

int rollsRoll()
{
    srand ( time(NULL) );

    int r11;
    r11 = ( rand() % 6 ) + 1;

    int r21;
    r21 = ( rand() % 6 ) + 1;

    int r31;
    r31 = ( rand() % 6 ) + 1;

    int r41;
    r41 = ( rand() % 6 ) + 1;
    
    int roll1, lowestRoll;
        if (r11 <= r21 && r11 <= r31 && r11 <= r41)
        lowestRoll = r11;
        if (r21 <= r11 && r21 <= r31 && r21 <= r41)
        lowestRoll = r21;
        if (r31 <= r11 && r31 <= r21 && r31 <= r41)
        lowestRoll = r31;
        if (r41 <= r11 && r41 <= r21 && r41 <= r31)
        lowestRoll = r41;
    roll1 = (r11 + r21 + r31 + r41) - lowestRoll;
    
    cout << roll1;

return 0;
}

int main()
{
    srand ( time(NULL) );

    int roll1, roll2, roll3, roll4, roll5, roll6;
    roll1 = rollsRoll();
    roll2 = rollsRoll();
    roll3 = rollsRoll();
    roll4 = rollsRoll();
    roll5 = rollsRoll();
    roll6 = rollsRoll();
    cout << "Rzut numer 1.\t" << roll1 << "\n\n";
    cout << "Rzut numer 2.\t" << roll2 << "\n\n";
    cout << "Rzut numer 3.\t" << roll3 << "\n\n";
    cout << "Rzut numer 4.\t" << roll4 << "\n\n";
    cout << "Rzut numer 5.\t" << roll5 << "\n\n";
    cout << "Rzut numer 6.\t" << roll6 << "\n\n";

cout << endl << endl;
system("pause");
}

Efekt działania tego programu jest taki, że wypisuje mi w pierwszej linii sześć identycznych rezultatów (za każdym uruchomieniem innych) po czym, zgodnie z rozpisanym formatowaniem, podaje również identyczne wartości dla Rzutu numer 1., 2., itd. Chciałem, żeby funkcja rollsRoll() za każdym wywołaniem dawała inne rezultaty. Czy ja coś tutaj sknociłem?

0

Na początku programu(main'a) srand, nie co funkcje.

0

Dzięki za odpowiedź. Musiałem usunąć z funkcji rollsRoll() linijkę cout << roll1; oraz zmienić return = 0 na return = zmienna roll1. Sporo się nauczyłem.

OK, mam pytanie: czy można wprowadzając z klawiatury jedną liczbę przypisać ją jednocześnie dwóm zmiennym?

Na przykład wpisując...

cin.getline << numPar && strStr;
0

Czy ktoś mógłby mi powiedzieć dlaczego w poniższym fragmencie programu nie wywala mi błędu, gdy po raz kolejny wpisuję już przypisaną innej zmiennej wartość? Przykładowo, przypisuję '2' Sile, przechodzę do Zręczności i znowu mogę wpisać '2', mimo że while powinno mi to uniemożliwić...

int S, Zr, Bd, Int, Rzt, Cha;
     cout << "\tPrzypisz numery rzutow nastepujacym atrybutom...\n\n";
     cout << "\t\tSila:\t";
     cin >> S;
     while ((S != 1) && (S != 2) && (S != 3) &&
           (S != 4) && (S != 5) && (S != 6))
           {
           cout << "\n\t\tWprowadz inny numer rzutu!";
           cout << "\n\n\t\tSila:\t";
           cin >> S;
           }
           //Tutaj 'if' jest niepotrzebne!

     cout << "\t\tZrecznosc:\t";
     cin >> Zr;
     while ((Zr != 1) && (Zr != 2) && (Zr != 3) &&
           (Zr != 4) && (Zr != 5) && (Zr != 6) &&
           (Zr = S))
           {
           cout << "\n\t\tWprowadz inny numer rzutu!";
           cout << "\n\n\t\tZrecznosc:\t";
           cin >> Zr;
           }

     cout << "\t\tBudowa:\t";
     cin >> Bd;
     while ((Bd != 1) && (Bd != 2) && (Bd != 3) &&
           (Bd != 4) && (Bd != 5) && (Bd != 6) &&
           (Bd = S) && (Bd = Zr))
           {
           cout << "\n\t\tWprowadz inny numer rzutu!";
           cout << "\n\n\t\tBudowa:\t";
           cin >> Bd;
           }

     cout << "\t\tInteligencja:\t";
     cin >> Int;
     while ((Int != 1) && (Int != 2) && (Int != 3) &&
           (Int != 4) && (Int != 5) && (Int != 6) &&
           (Int = S) && (Int = Zr) && (Int = Bd))
           {
           cout << "\n\t\tWprowadz inny numer rzutu!";
           cout << "\n\n\t\tInteligencja:\t";
           cin >> Int;
           }
           
     cout << "\t\tRoztropnosc:\t";
     cin >> Rzt;
     while ((Rzt != 1) && (Rzt != 2) && (Rzt != 3) &&
           (Rzt != 4) && (Rzt != 5) && (Rzt != 6) &&
           (Rzt = S) && (Rzt = Zr) && (Rzt = Bd) &&
           (Rzt = Int))
           {
           cout << "\n\t\tWprowadz inny numer rzutu!";
           cout << "\n\n\t\tRoztropnosc:\t";
           cin >> Rzt;
           }

     cout << "\t\tCharyzma:\t";
     cin >> Cha;
     while ((Cha != 1) && (Cha != 2) && (Cha != 3) &&
           (Cha != 4) && (Cha != 5) && (Cha != 6) &&
           (Cha = S) && (Cha = Zr) && (Cha = Bd) &&
           (Cha = Int) && (Cha = Rzt))
           {
           cout << "\n\t\tWprowadz inny numer rzutu!";
           cout << "\n\n\t\tCharyzma:\t";
           cin >> Cha;
           }

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1