Witam! Zabawiam się w Code::Blocks i tworzę podstawę gry w konsoli :D Napotkałem na problem. Chcę, aby klasa character
miała obiekt klasy item
. Dokładnie ma być 20 takich "itemów", bo tyle będzie max. niosła każda postać. Kod:
class item
{
string name;
int weight;
item(string aName, int aWeight)
{
name = aName;
weight = aWeight;
}
};
class character
{
int hp;
string name;
int min_dmg;
int max_dmg;
int defense;
int capacity;
item items[20]; //tutaj kompilator krzyczy, no bo nie ma konstruktora
character(int aHp, string aName, int aMin_dmg, int aMax_dmg, int aDefense, int aCapacity)
{
hp = aHp;
name = aName;
min_dmg = aMin_dmg;
max_dmg = aMax_dmg;
defense = aDefense;
capacity = aCapacity;
}
};
I co zrobić, żeby te obiekty były, ale każdy przecież musi mieć inne właściwości więc jak rozwiązać ten problem? Tworzenie item1
item2
itd. chyba odpada co nie?