Gra w jezyku [C] Balistyka moździerza

0

Witam

Mam napisać grę z użyciem funkcji stosujących argumenty oraz zwracanie wartości, która
wyznaczy miejsce upadku pocisku wystrzelonego z moździerza. Miejsce upadku można wyznaczyć
na podstawie kąta wystrzelenia, oraz prędkości początkowej.

Jak na razie udało mi się napisać sprawdzanie czy trafiło się w cel czy nie i czy blisko tego byliśmy:

#include <stdio.h>
#include <conio.h>


double g,katr,V_x,V_y,t,s,PI,V,kat,odl;
int r;

void tr(void){printf("Trafiles!\n");} 
void dal(void){printf("Za daleko!\n");} 
void bli(void){printf("Za blisko!\n");} 


main(){
    
do {
  

    
    
   printf("Dane strzalu \n\n");
   printf("Podaj kat wystrzalu pocisku w zakresie od 0 do 90 stopni\n");
   scanf("%lf",&kat);
   printf("Podaj predkosc poczatkowa pocisku\n");
   scanf("%lf",&V);
   printf("Podaj odleglosc celu, w ktory chcesz trafic\n");
   scanf("%lf",&odl);
   
g=-9.81;
katr=kat*3.14/180.0;
V_x=V*cos(katr);
V_y=V*sin(katr);
t=-V_y/g;
s=V_x*(t+t);
r=5;
   
 
if(s>=odl-r && s<=odl+r) {
tr();
} else
if(odl+r>s)
dal();
else
bli();
}
while(odl!=s);

getch();
}

Zostało jeszcze do napisania ta część zadania z którą nie mogę sobie poradzić, a mianowicie:

Gra powinna odbywać się trzykrotnie na coraz wyższych poziomach, niezależnie od tego, czy gracz
trafił (=czy ukończył z sukcesem poprzedni poziom). Na każdym kolejnym poziomie gracz
powinien mieć mniej strzałów do oddania: na przykład na pierwszym poziomie: 6 strzałów, na
drugim poziomie: 4 strzały, na trzecim poziomie: 2 strzały.

Czy wie ktoś jak to zrobić ??

0

Tak. Wystarczą 3 pętle for, do 6, 4, 2.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1